ورزشکار کرمانشاهی، رکورد دارچرخش میل باستانی شد


 ورزشکار کرمانشاهی، رکورد دارچرخش میل باستانی شد

رضا درکه ورزشکار توانمند کرمانشاهی با ثبت رکورد 5 هزار و 936 حرکت اسم خود را در کتاب رکوردهای ملی ایران ثبت کرد.

رضا درکه ورزشکار توانمند کرمانشاهی با ثبت رکورد ۵ هزار و ۹۳۶ حرکت اسم خود را در کتاب رکوردهای ملی ایران ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا با حضور مسئولان ثبت رکورد فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور و اعضای هیئت ورزشی همگانی استان کرمانشاه،رضا درکه ورزشکار کرمانشاهی توانست در مدت یک ساعت با انجام ۵ هزار و ۹۳۶ حرکت میل باستانی ۵ کیلوگرم ضمن شکستن رکورد ایران ، نام خود را در کتاب رکوردهای ملی ایران به ثبت برساند .

درکه در باره شکستن این رکورد به خبرنگار ایلنا گفت : مدت ۱۵ سال است که شبانه روز تلاش می کنم تا بتوانم رکورد ایران را در این رشته بشکنم و خوشبختانه امروز ثمره تلاشهای چندین ساله خود را گرفتم و توانستم نام خود را در کتاب رکوردهای ملی ایران به ثبت برسانم .

وی افزود: متاسفانه با وجود اینکه سالهای زیادی است که تمرین و تلاش می کنم ولی به دلیل برخی مسائل تا کنون نتوانسته بودم به طور جدی وارد مسابقات رکوردگیری شوم اما بالاخره این طلسم شکسته شد و توانستم این افتخار را برای خودم و شهرم به ارمغان بیاورم.

در ادامه هادی رضایی مسئول ثبت رکورد فدراسیون ورزش‌های همگانی که به عنوان داور در این مراسم حضور داشت با اشاره به ثبت رکورد رضا درکه در چرخاندن میل باستانی پنج کیلویی به مدت یکساعت گفت : رکورد قبلی این آیتم در سال ۹۲ در بهشهر توسط ورزشکار مازندرانی به تعداد ۵ هزار و ۴۰۰ حرکت به ثبت رسیده بود که امروز رضا درکه بعد از شش سال توانست این رکورد را به تعداد ۵ هزار و ۹۴۶ حرکت ارتقا دهد و به نام خود و استان کرمانشاه ثبت کند.

وی افزود: اگر تا پایان سال ۹۸ کسی نتواند این رکورد را بشکند نام ایشان به عنوان رکورددار این آیتم در کتاب رکوردهای ملی ایران ثبت خواهد شد و این افتخار بزرگی برای این ورزشکار خوش اخلاق و همچنین استان کرمانشاه خواهد بود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۶۰۰ آیتم در کتاب رکوردهای ملی ایران به ثبت رسیده است که از این تعداد ۳۰ رکورد که تا کنون شکسته نشده است در اختیار ورزشکاران کرمانشاهی است.

مسئول ثبت رکورد فدراسیون ورزش‌های همگانی اضافه کرد : از نکات جالب رکورداران ایران این است که پیشکسوت ترین و جوان‌ترین رکورداران ایران از استان کرمانشاه هستند. خانم بی آزار با ۸۴ سال سن در آیتم پلانک مسن‌ترین و خانم تارا اصغری با ۷ سال سن در آیتم اوهالو جوانترین رکورد دار کشور به حساب می آیند.

رضا درکه با ۳۲ سال سن در حال حاضر رکورددار بیشترین حرکت چرخش میل باستانی پنج کیلوگرمی در یک‌ساعت در کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!