شرکت گاز تعهدی برای ارایه خدمات به واحدهای تولیدی خارج از شهرک صنعتی ندارد


شرکت گاز تعهدی برای ارایه خدمات به واحدهای تولیدی خارج از شهرک صنعتی ندارد

مهاباد- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با اشاره به تقاضای واحدهای صنعتی استان برای انتقال لوله گاز، گفت: شرکت گاز تعهدی برای ارایه خدمات به واحدهای تولیدی خارج از شهرک‌های صنعتی ندارد.

علیرضا شیخی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: گازرسانی به واحدهای تولیدی و خدماتی مستقر در شهرک‌های صنعتی در کمترین زمان ممکن و بدون هیچ‌گونه محدودیتی انجام می‌شود اما برای سایر واحدها از لحاظ قانونی تعهدی وجود ندارد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون واحدهای تولیدی و به خصوص مرغداری‌های استان که جانمایی آنها در خارج از شهرک صنعتی قرار دارد، نسبت به تامین سوخت و جایگزین کردن آن به جای گاز اقدام کرده‌اند.

وی اضافه کرد: بر این اساس واحدهایی که در مجاورت مسیر توسعه و گازرسانی به روستاهای استان قرار دارد طبق قرارداد نسبت به تامین گاز آنها انجام می‌شود به طوریکه به ازای هر واحد ۲ هزار و ۴۰۰ میلیون ریال از طرف شرکت ملی گاز و مابقی نیز از طرف مالکان واحد صنعتی جهت احداث ایستگاه گازرسانی انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی تاکید کرد: امسال ۲۳ واحد مرغداری در استان به لطف توسعه گازرسانی به روستاها و طبق توافق با شرکت گاز نسبت به احداث ایستگاه و گازرسانی به آنها اقدام شده‌است.

وی تاکید کرد: تامین گاز و مجوز گرفتن انتقال خط لوله گاز نیاز به گرفتن استعلام‌های زیادی از اداره و ارگان‌های دولتی دارد که انتظار می‌رود مسوولان همکاری لازم را برای انتقال این سوخت ملی به همه واحدهای تولیدی انجام دهند.

«شیخی»، عنوان کرد: عوامل موثر بر افزایش تقاضای گاز طبیعی در استان شامل عوامل جمعیتی، جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت‌های مایع برای گرمایش، تولید برق، توسعه مجتمع‌های پتروشیمی و صنایع انرژی‌بر است که باعث می‌گردد سطح تقاضا برای مصرف گاز طبیعی بالا رود.

وی با اشاره به عزم شرکت گاز آذربایجان‌غربی برای گازرسانی‌ به مناطق روستایی افزود: به ۲۰ هزار و ۲۷۹ واحد مسکونی در استان طی هفت ماه نخست امسال گازرسانی شد که از این تعداد، بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در بخش روستایی است.

وی با بیان اینکه در همین بازه زمانی بیش از ۱۹ هزار مشترک جدید به مشترکان گاز طبیعی در استان نیز اضافه شد، گفت: هم‌اکنون مجموع مشترکان مصرف‌کننده گاز طبیعی در استان به ۹۶۳ هزار و ۵۲۱ مورد رسیده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری نیز در حدود ۱۰ هزار انشعاب نیز نصب و ۷۲۶ هزار و ۱۵۲ کیلومتر شبکه گاز طبیعی در آذربایجان‌غربی اجرا شده‌است.

آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های کم‌برخوردار در حوزه گاز طبیعی بود که با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید، این نقیصه برطرف شده و با اتمام طرح‌های در دست اجرا تا پایان دولت دوازدهم، به استان‌های پیشتاز در این حوزه تبدیل می‌شود.

در حال حاضر ۲۵ شهرک و ناحیه صنعتی از ۳۵ مورد مصوب آذربایجان‌غربی فعال بوده که یکهزار و ۱۰۰ واحد صنعتی را در خود جای داده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس