لاغری افراد مسن با چند راهکار مطمئن و علمی


یکی از مهم ترین توصیه های پزشکی برای افراد مسن کاهش وزن است همانطور که می دانید اضافه وزن با خیلی از بیماری ها همچون چربی، قند خون، فشار خون و بیماری های قلبی ارتباط مستقیم دارد به همین خاطر کاهش وزن افراد مسن بسیار اهمیت دارد. این افراد در سنینی خاص باید رژیم غذایی درستی داشته باشند و نمی توانند مانند دوران جوانی خود همه غذاها را بخورند این...

یکی از مهم ترین توصیه های پزشکی برای افراد مسن کاهش وزن است همانطور که می دانید اضافه وزن با خیلی از بیماری ها همچون چربی، قند خون، فشار خون و بیماری های قلبی ارتباط مستقیم دارد به همین خاطر کاهش وزن افراد مسن بسیار اهمیت دارد.

این افراد در سنینی خاص باید رژیم غذایی درستی داشته باشند و نمی توانند مانند دوران جوانی خود همه غذاها را بخورند این افراد باید متناسب با کالری که می سوزانند غذا مصرف کنند. با توجه به اینکه افراد مسن تحرک کمتری دارند باید از غذاهای کم کالری تر استفاده کنند تا از عوارض افزایش وزن در امان بمانند. رعایت رژیم غذایی یکی از نکات مهمی است که افراد مسن باید به آن توجه داشته باشند به ویژه زنان که با ورود به سن بالاتر دچار کم تحرکی می شوند و با داشتن یک رژیم درست می توانند به سلامتی خود بیشتر کمک کنند. یک رژِم غذایی درست برای این افراد باید متناسب با قد و وزن آن ها باشد و توصیه می شود تا قاعده های مهم در رژیم غذایی را رعایت کنند: مصرف سبزیجات، کربوهیدرات، میوه، پروتئین، ماهی، آجیل، روغن زیتون و … از قاعده های مهم در یک رژیم غذایی موثر است که باید به آن توجه شود.

راهکارهای لاغری افراد مسن:

از دلایل اصلی چاقی در افراد مسن کم تحرکی است این افراد کالری زیادی دریافت می کنند و از طرفی کالری کمتری را نیز می سوزانند در نتیجه تجمع چربی ها موجب می شود تا چاقی در آن را بیشتر شود. از علت های دیگری که موجب بروز چاقی در سن بالا می شوند می توان به علل ژنتیکی، عادت های غذایی نادرست، محیط اطراف، سبک زندگی و فعالیت ها اشاره کرد که در کاهش وزن افراد میانسال موثر خواهد بود.

لاغری افراد مسن با چند راهکار مطمئن و علمی

تکنیک های لاغری:

لاغری در افراد مسن با وجود یک رژیم غذایی و برنامه ورزشی کاری دشوار نخواهد بود افرادی که به این دو نکته مهم توجه داشته باشند می توانند وزن خود را در مدت زمان کمتری کاهش دهند و سلامت خود را حفظ کنند. در این بخش مواردی که در یک رژیم غذایی سالم باید مد نظر داشته باشید را برای شما معرفی می کنیم تا تاثیرات بیشتری از رژیم غذایی خود دریافت کنید.

مصرف پروتئین:

یکی از توصیه های پزشکی برای افراد مسن مصرف پروتئین است پروتئین مواد غذایی مورد نیاز بدن فرد را تامین می کند و موجب کنترل وزن می شود. مطالعات دانشگاه آرکانزاس نشان می دهد پروتئین به رشد عضلات فرد کمک می کند بنابراین در رژیم غذایی خود باید این ماده غذایی مهم را قرار دهید. شما با مصرف ماهی قزل آلا، گوشت گاو تخم مرغ می توانید این ماده غذایی سرشار را دریافت کنید رژیم لاغری شیر نیز برای برخی از این افراد توصیه می شود.

هیدراته ماندن:

مصرف آب کافی به شما کمک می کند که از پرخوری دوری کنید و آب مورد نیاز بدن شما در حد نرمال قرار می گیرد همچنین مصرف آب کافی به حفظ سلامتی افراد کمک شایانی می کند. اگر می خواهید از میزان آب مورد نیاز بدن خود آگاه شوید باید رنگ ادرار خود را بررسی کنید افرادی که رنگ ادرار آن ها زرد کم رنگ است آب کافی در بدن آن ها وجود دارد و تامین شده است بنابراین هیدراته ماندن یکی از نکات مهم برای کاهش وزن افراد مسن می باشد.

لاغری افراد مسن با چند راهکار مطمئن و علمی

وعده های غذایی:

سعی کنید وعده های غذایی خود را تغییر دهید و به جای اینکه سه وعده در روز غذا میل می کنید آن به پنج وعده در روز تغییر دهید ولی حجم آن را کم کنید اگر بخواهید مثل دوران جوانی خود غذا بخورید دچار اضافه وزن زیادی می شوید پس سعی کنید حجم غذای خود را کم کنید از تنقلات زیاد دوری کنید و تغذیه سالم و مقوی ای داشته باشید.

فعالیت بدنی:

ورزش در طی روز و فعالیت باعث تعادل، سلامت و افزایش قدرت شما خواهد شد همچنین به لاغری افراد مسن کمک می کند ولی باید حتما قبل از فعالیت های سنگین و ورزش های سخت با پزشک متخصص خود در رابطه با این موضوع مشورت داشته باشید تا راهنمایی های لازم را در خصوص فعالیت بدنی شما را در اختیارتان بگذارد طبق آمار برای شما پیاده روی ، شنا و دوچرخه سواری بسیار مناسب می باشد. انجام چند ورزش برای لاغری پهلو می تواند در این زیمنه به افراد مسن نیز کمک کند.

به یاد داشته باشید زنان باید بیشتر از مردان مراقب اضافه وزن خود در میانسالی باشند زیرا زنان بالای پنجاه سال تغییرات هورمونی زیادی را تجربه می کنند و سوخت ساز بدن کاهش پیدا می کنند بیشتر تغییرات زمانی ایجاد می شود که بدن زنان برای یائسگی آماده می شود. یائسگی در سنین چهل تا پنجاه سالگی رخ می دهد و تولید تخمک از تخمدان کاهش می یابد به همین خاطر این هورمون ها در سوخت و ساز بدن تاثیرات زیاد و کاهش وزن افراد میان سال خواهد کرد.

لاغری افراد مسن با چند راهکار مطمئن و علمی

برای کاهش وزن به عنوان یک فرد میانسال باید از رژیم غذایی مناسبی پیروی کنید ممکن است شیوه ی غذایی و زندگی شما در طی گذشت سال ها تغییرات زیادی کرده باشد برای گام اول و باید با یک متخصص تغذیه صحبت کنید. شما می توانید برای جبران استروژن کاهش یافته از میوه و سبزیجات استفاده کنید زیرا آن ها سرشار از فلاونوئید می باشند. فلاونوئید ها اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدان دارند که باعث جلوگیری از چاقی می شود پس یادتان نرود استفاده از غذا های فلاونوئید دار در روزمره کمک زیادی به رژیم تان خواهد کرد میوه هایی از قبیل سیر ، پیاز ، کاهو ، لوبیا ها ، میوه هایی مثل موز ، توت فرنگی ، گیلاس، گلابی می تواند کمک زیادی به لاغری افراد مسن خواهد کرد.

لاغری افراد مسن با چند راهکار مطمئن و علمی

رژیم غذایی مناسب برای افراد مناسب

همیشه در سنین بالا چربی دور شکم از مشکلات رایج می شود و باید از چربی های غیر اشباع استفاده شود تا با افزایش متابولیسم از چربی های دور شکم و پهلو ها بکاهد حتما در برنامه غذایی خود سبزیجات و میوه استفاده کنید و از گوشت چربی دار و قرمز فاصله بگیرید به جای آن از گوشت های بدون چربی مثل مرغ استفاده کنید و از قند و شکر برای مصرف زیاد و طولانی مدت پرهیز کنید به جای آن حتما شیر و لبنیات را در زندگی خود اضافه کنید. رژیم پروتئین برای لاغری در سنین بالا تاثیرگذار است که این روزها پزشکان به آن توصیه می کنند.
پیشنهاد آخر ما به افراد میانسال برای کاهش وزن این است که به طور منظم ورزش کنید ، وعده های غذایی سالم مصرف کنید، روزانه آب زیادی بنوشید ، پیاده روی و تمرینات ورزشی و قدرتی داشته باشید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا