دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد


دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این دیدار با اشاره به مشی مراجع عظام ‌در گذشته در حوزه وحدت گفت: تقریب از نگاه آیت الله بروجردی و مراجع متقدم به معنای دست برداشتن از عقاید شیعه نبوده است، بلکه به این مفهوم بوده است که ما بتوانیم مکتب فقه جعفری و تفکر و اخلاق...

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد
به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این دیدار با اشاره به مشی مراجع عظام ‌در گذشته در حوزه وحدت گفت: تقریب از نگاه آیت الله بروجردی و مراجع متقدم به معنای دست برداشتن از عقاید شیعه نبوده است، بلکه به این مفهوم بوده است که ما بتوانیم مکتب فقه جعفری و تفکر و اخلاق و منش اهل بیت (علیهم السلام) را معرفی کنیم؛ لذا تلاش‌های بسیاری در راستای معرفی فقه جعفری به عنوان روش تفکری اصیل اسلامی صورت گرفته است.

وی افزود:انشالله بتوانیم در زمینه وحدت پیرو سیره بزرگان دین از جمله آیت الله بروجردی باشیم.

در ادامه آیت الله جوادی آملی از مراجع تقلید شیعیان، انتصاب حجت الاسلام و المسلمین شهریاری را به سمت دبیر کلی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تبریک گفت و ضمن تشکر از تلاش های دبیر کل های سابق مجمع تقریب خطاب به حجت الاسلام و المسلمین شهریاری گفت: مسئله وحدت اهمیت بسیار زیادی دارد، اما به معنای عدول از اصول نیست، باید گروههای پژوهشی قوی تشکیل شود تا به تبیین این مسئله پرداخته شود که این اصول کدامند. همچنین موضوعات مهم علمی که در این زمینه باید به آنها پرداخته شود، فقه مقارن، و علوم عقلی و کلامی و مسائلی نظیر ولایت و امامت و عصمت است.

وی در پایان اظهار کرد:مهمترین شخصیتهای محوری برای وحدت شیعه و اهل سنت، نزدیکترین افراد به پیامبر اکرم (ص) یعنی امیرالمومنین علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) هستند که مطابق آیه شریفه مباهله از آنها با عنوان “انفسنا” یاد شده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش