آغاز مسابقات بین‌المللی کشتی گورش گنبدکاووس


آغاز مسابقات بین‌المللی کشتی گورش گنبدکاووس

مسابقات بین‌المللی کشتی گورش با نام یادواره سردار شهید قاسم سلیمانی، به میزبانی شهرستان گنبدکاووس از امروز به مدت دو روز در محل ورزشگاه المپیک این شهر در حال برگزاری است.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان گلستان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مسابقات بین‌المللی کشتی گورش به مدت دو روز زیر نظر فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی کشور و با همکاری اداره ورزش و جوانان استان گلستان در گنبدکاووس برگزار می‌شود.

رضا محمدخانی بیان کرد: این مسابقات با حضور تیم‌هایی از کشورهای افغانستان، ترکمنستان و آذربایجان و تیم ملی الف و ب ایران و تیم منتخب گلستان در حال برگزاری است. متاسفانه تیم اعزامی از کشور پاکستان به علت سیل اخیر استان سیستان و بلوچستان امکان ورود از طریق مرزهای زمینی را نیافت و در این بازی‌ها حضور ندارد.

وی خاطرنشان کرد: این مسابقات در پنج وزن ۷۴، ۸۲، ۹۰، ۱۰۰ و ۱۰۰+ کیلوگرم برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی ستاد برگزاری مسابقات بین‌المللی کشتی گورش گنبدکاووس افزود: برای هر وزن در مجموع هزار دلار جایزه در نظر گرفته شده به اینصورت که به نفرات اول هر وزن، هزار دلار، نفرات دوم سیصد و به نفرات سوم دویست دلار جایزه تعلق می‌گیرد.

محمدخانی، هدف از برگزاری این مسابقات را معرفی و حمایت از انواع کشتی‌های سنتی دانست و گفت: کشتی گورش به علت دارا بودن چارت بین‌المللی در میان کشتی‌های سنتی، ظرفیت بالایی برای حمایت دارد.

به گزارش ایسنا، در پایان روز نخست این مسابقات فینالیست‌های اوازن مختلف مشخص شدند. در وزن ۷۴ کیلوگرم آزادجان اوزایف از ترکمنستان الف و آقا یوسف قرایف از ترکمنستان ب، در وزن ۸۲ کیلوگرم محمد کم از منتخب گلستان و قربانگلدیوف از ترکمنستان الف، در وزن ۹۰ کیلوگرم رجب گلدی قلیج نیازف ار ترکمنستان الف و ارسلان خوجم بردیف از ترکمنستان ب، در وزن ۱۰۰ کیلوگرم نادر صوفی‌زاده از افغانستان و مولام کوشا از ایران الف و در وزن +۱۰۰ کیلوگرم محمد گل پهلوان‌زاده از افغانستان و جمال فیضی یوف از آذربایجان به فینال این رقابت‌ها راه یافتند.

خبرنگار: جمیل قزلجه

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403