معاونت علمی رییس جمهوری 150 میلیارد ریال اعتبار به چهارمحال و بختیاری اختصاص داد


معاونت علمی رییس جمهوری 150 میلیارد ریال اعتبار به چهارمحال و بختیاری اختصاص داد

شهرکرد- ایرنا- رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری از اختصاص خط اعتباری 150 میلیارد ریالی معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری به استان خبر داد و گفت: این اعتبار به تامین سرمایه در گردش شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری استان اختصاص یافته است.

اسماعیل پیرعلی روز پنجشنبه در نشست مشترک شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور پارک علم و فناوری این استان افزود: رسالت پارک علم و فناوری به عنوان پشتیبان شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان ایجاد ارتباط نزدیک‌تر با شرکت‌ها برای شناخت بهتر مشکلات و مسائل پیش رو و برنامه‌ریزی برای رفع آن است.

وی از برگزاری ۲۶ جلسه مشاوره در سال جاری با موضوع شناسایی و رفع موانع تجاری‌سازی ویژه شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری خبر داد و گفت: در همین راستا پارک علم و فناوری موفق به پرداخت بیش از ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات با همکاری بنیاد برکت شد.

پیرعلی به فعالیت‌های این نهاد در حوزه بین‌الملل نیز اشاره کرد و گفت: ترجمه کتاب "راهنمای مرجع برای سیاست‌گذاران آسیا و اقیانوسیه"، حضور شرکت‌های پارک علم و فناوری در کشورهای چین، آذربایجان، آفریقای جنوبی، هندوستان و سلیمانیه عراق و همچنین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با شرکت "sky foundation" چین برای تامین قطعات و بازاریابی محصولات شرکت پارک علم و فناوری استان از جمله این فعالیت‌ها به شمار می‌رود.

رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با شرکت شهرک‌های صنعتی استان جهت اختصاص زمین در شهرک صنعتی شهرکرد تحت عنوان "زون فناوری"، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود این واگذاری ها در نیمه نخست سال آینده انجام شود.

پیرعلی میزان پیشرفت فیزیکی پروژه پردیس پارک علم و فناوری استان را ۳۳ درصد اعلام و ابراز امیدواری کرد با توجه به اختصاص اعتبارات لازم، این پروژه در فاز نخست تا پایان دولت دوازدهم تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایرنا، هم اینک ۱۳۰ شرکت‌ دانش بنیان، هسته‌ رشد و شرکت‌ فناور در پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری فعال است که از این تعداد ۶۳ شرکت تاکنون موفق به تجاری‌سازی ایده‌های خود شده‌ و محصولات خود را در بازارهای داخلی و خارجی به فروش رسانده‌اند.

طی سال‌های اخیر بیش از ۲۶۰ دانش فنی در این استان تولید، بیش از ۱۰۰ دانش فنی تجاری‌سازی و ۱۰۰ اختراع از سوی شرکت‌های دانش بنیان، فناور و هسته‌های رشد این استان ثبت شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ علیراد قسمت