انتشار کتابی با موضوع جهل تاریخی ترامپ


انتشار کتابی با موضوع جهل تاریخی ترامپ

رئیس جمهور آمریکا نمی دانست دو کشور هند و چین با هم مرز مشترک دارند، ترامپ این ناآگاهی را در دیداری که با نخست وزیر هند داشت آشکار ساخته بود

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، اخیرا کتابی در آمریکا منتشر شد که در آن به رفتارهای ناشی از ناآگاهی های تاریخی و جغرافیایی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پرداخته شده است.
این کتاب در بردارنده مطالبی از ناآگاهی آمریکایی ها از اطلاعات تاریخی دیگر ملت ها و همچنین جهل خجالت آور از تاریخ خودشان است. در این کتاب از کودکان آمریکایی خواسته می شود مثل رئیس جمهور کشور، از تاریخ کشورشان بی خبر نباشند.
عبیده عبدالفتاح گزارشگر العالم در گزارش خود می افزاید, این کتاب با عنوان «نابغه باثبات» (اثر مشترک فیلیپ رادکر و کارول لیائونینگ), دو تن از روزنامه نگاران در روزنامه واشنگتن پست, سرفصل هایی از ناآگاهی های ترامپ از اطلاعات مهم جغرافیایی و تاریخی را در خود جای داده است, به عنوان مثال در این کتاب آمده است دونالد ترامپ نمی دانست دو کشور هند و چین با هم مرز مشترک دارند. ترامپ این ناآگاهی را در دیداری که با نارندا مودی نخست وزیر هند داشت آشکار ساخته بود و این برای مودی بسیار غافلگیر کننده بود.
بر اساس محتوای این کتاب که واشنگتن پست چکیده ای از آن را منتشر کرده است, ترامپ تا حد وحشتناکی از برخی مسائل آگاه نیست, نویسندگان فاش می کنند ترامپ در سال 2017 به رکس تیلرسون, وزیر امور خارجه وقت کشور فشار آورده بود تا به او در رهایی از قانونی که در آن تلاش مفسدان بیگانه برای دریافت رشوه از شرکت های آمریکایی, منع می شود تا شرکتها نتوانند از این طریق برخی طرح های سود آور را به دست آورند, کمک کند.
ماکس بات, نویسنده آمریکایی می نویسد, آمریکایی ها از جمله رئیس جمهور این کشور نه تنها از تاریخ دیگر ملتها بلکه از تاریخ خودشان هم تا حد خجالت آوری آگاه نیستند که این ناآگاهی می تواند بر آینده کشور و دموکراسی در آمریکا تاثیر منفی بگذارد.
نویسنده می افزاید, درباره پیامد جهل تاریخی, تبعاتی رسواتر از جهل ترامپ را نمی توان مشاهده کرد, ترامپ وعده داد آمریکا را به دوران طلایی اش باز می گرداند در حالی که از گذشته کشور خود هیچ اطلاعی ندارد.
در این کتاب از کودکان آمریکایی خواسته می شود مثل رئیس جمهور کنونی کشور, به تاریخشان ناآگاه نباشند, زیرا جهل جامعه به تاریخ کشور, دموکراسی را از درون به مخاطره می افکند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی