مجوز تاسیس پنج مرکز تحقیقاتی در دانشگاه آزاد دزفول اخذ شد


مجوز تاسیس پنج مرکز تحقیقاتی در دانشگاه آزاد دزفول اخذ شد

دزفول- ایرنا- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول گفت: مجوز تاسیس پنج مرکز تحقیقاتی از سوی مدیر پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد دزفول اخذ شد.

علی افروس روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اخذ مجوز تاسیس پنج گروه پژوهشی جدید در دانشگاه آزاد واحد دزفول افزود: مجوز این گروه‌های پژوهشی با همت و تلاش معاونت علمی، مدیرپژوهشی و دفتر ارتباط با صنعت واحد دزفول اخذ شد.

وی اظهارداشت: این گروه‌های پژوهشی در راستای تاسیس مراکز تحقیقات "مراقبت در منزل"، "ورزش و سلامت"، " توسعه مهارت‌های انسانی"، "سیستم‌های نوین رایانه‌ای و فناوری اطلاعات" و "پردازش سیگنال‌های زیستی" ایجاد شده‌اند.

رییس دانشگاه آزاداسلامی واحد دزفول هدف از ایجاد این مراکز تحقیقاتی را مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی در رفع مشکلات کشور و منطقه و اجرای طرح‌های کلان ملی دانست و گفت: رفع مشکلات پیش‌روی ارتقای خدمات پرستاری و مامایی و بکارگیری مؤثر دانش و فناوری روز در ایجاد، حفظ و ارتقای سلامت افراد جامعه از اهداف تاسیس این مراکز می‌باشند.

وی افزود: توسعه مهارت‌های انسانی، بکارگیری مؤثر فناوری اطلاعات و سیستم‌های نوین رایانه‌ای جهت کاربردی کردن تکنولوژی‌ها در زمینه‌های صنعت، خدمات، سلامت و شهر هوشمند و طراحی و تولید تجهیزات پزشکی فناورانه مبتنی بر دانش از اهداف تاسیس این مراکز تحقیقاتی می‌باشند.

افروس گفت: دانشگاه آزاد دزفول با هدف تجاری‌سازی فعالیت‌ها و کسب درآمد از طریق ارائه خدمات و محصولات به صنعت، جامعه پزشکی، اساتید، دانشجویان و پژوهشگران، واحد دزفول اقدام به تاسیس این مراکز تحقیقات کرده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول با اشاره به اخذ مجوز گروه پژوهشی "مراقبت در منزل" که نخستین مرکز تحقیقات حوزه سلامت استان خوزستان است، افزود: طبق اهداف آموزشی و بالینی، پژوهش‌های نوین در راستای ارتقای خدمات پرستاری و مامایی از طریق این گروه پژوهشی انجام می‌شوند.

وی ادامه داد: گروه پژوهشی ورزش و سلامت دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در راستای بکارگیری مؤثر دانش و فناوری روز در ایجاد، حفظ و ارتقای سلامت افراد جامعه فعالیت خود را انجام می‌دهد.

افروس با اشاره به تشکیل گروه"توسعه مهارت‌های انسانی" گفت: هدف این گروه پژوهشی، ایجاد ساختار تخصصی برای انجام پژوهش‌های گروهی و سازمان یافته در جهت اعتلا و توسعه انواع مهارت‌های انسانی در سطح استان خوزستان است.
وی همچنین درباره گروه پژوهشی سیستم‌های نوین رایانه‌ای و فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول بیان کرد: این مرکز به منظور بکارگیری مؤثر فناوری اطلاعات و سیستم‌های نوین رایانه‌ای و در راستای کاربردی کردن تکنولوژی‌ها در زمینه‌های صنعت، خدمات، سلامت و شهر هوشمند فعالیت می‌کند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول درخصوص گروه پژوهشی پردازش سیگنال‌های زیستی (BSPRG) خاطر نشان کرد: هدف اصلی این گروه ایجاد پایگاه داده جامع از سیگنال‌های زیستی، انجام فعالیت‌های پژوهشی در زمینه پردازش این سیگنال‌ها، ایجاد بانک کد جهت پردازش سیگنال، طراحی و تولید تجهیزات پزشکی فناورانه مبتنی بر دانش و تجاری‌سازی فعالیت‌ها و کسب درآمد از طریق ارائه این خدمات و محصولات به صنعت، جامعه پزشکی، اساتید، دانشجویان و پژوهشگران تحصیلات تکمیلی مهندسی پزشکی است.
وی با بیان این‌که واحد دزفول دارای سه مرکز تحقیقات مواد و انرژی، باستان شناسی و گردشگری و مرکز تحقیقات فناوری تولید محصولات سالم و ارگانیک است، گفت: با تاسیس و راه‌اندازی این پنج گروه پژوهشی جدید و انجام فعالیت این گروه‌ها تعداد مراکز تحقیقاتی واحد دزفول به هشت مرکز ارتقا پیدا می‌کند.
بیش از ۱۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی دزفول در حال تحصیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریک تولد به خواهر اردیبهشت ماهی + عکس نوشته زیبا تبریک تولد