12طرح‌ پژوهشی اولویت‌دار دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری تصویب شد


12طرح‌ پژوهشی اولویت‌دار دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری تصویب شد

شهرکرد- ایرنا- 12 طرح پژوهشی اولویت‌دار دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری با اختصاص اعتباری افزون بر 419 میلیون تومان روز پنجشنبه به تصویب اعضای کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری این استان رسید.

این طرح‌ها شامل طرح جامع بررسی حق‌آبه‌های بخش‌های مختلف استان از کارون بزرگ، توسعه فعالیت‌های فناورانه کسب و کارهای نوپای اینترنتی در زمینه اشتغالزایی و صادرات، مطالعه بررسی علل کاهش عملکرد بازده اقتصادی باغات بادام در حاشیه زاینده‌رود، بررسی راهکارهای افزایش تاب‌آوری فردی و کاهش خشونت در بین جوانان استان و ارزیابی نتایج حاصل از برنامه اصلاحی طلاقی‌های کنترل شده به منظور انتخاب ارقام دیرگل و خودبارور بادام از جمله این طرح‌های مصوب است.

اعضای این کارگروه همچنین طرح مطالعه مناطق اولویت‌دار بوم‌گردی در مناطق روستایی استان، دست‌یابی و تولید نهال سالم ارقام مو مقاوم به خشکی و سازگار به شرایط دیم، راهکارهای جلب و توسعه مشارکت‌های مردمی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی و تدوین مدون گردشگری مذهبی با تاکید بر بقاع متبرکه استان را جزو اولویت‌های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی استان به تصویب رساندند.

۱۱۱ طرح از سوی دستگاه‌های اجرایی این استان به دبیرخانه این کارگروه ارسال شد که در نهایت ۱۲ طرح به سبب کاربردی بودن، تمرکز بر حل یک مشکل، حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان، استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان، توسعه کارآفرینی و فعالیت‌های فناورانه و توجه به مباحث زنان، خانواده و جوانان جزو اولویت‌های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی استان قرار گرفت.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری در همین خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: دستگاه‌های اجرایی استان موظفند تا از مجموع اعتبارات هزینه‌ای خود (به جز فصل ۱ و ۶ که مربوط به حقوق و رفاهیات کارمندان است)، یک درصد را به امر پژوهش اختصاص دهند.

علی شهریارپور افزود: در همین راستا امسال باید از این محل ۴۸۴ میلیون تومان اعتبار به امر پژوهش اختصاص داده شود و علاوه بر آن هریک از دستگاه‌ها می‌توانند اعتبار بیشتری در این خصوص هزینه کنند و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

وی با بیان اینکه سه کارگروه بر نحوه هزینه‌کرد اعتبارات پژوهشی دستگاه‌های اجرایی استان نظارت می‎کنند، تصریح کرد: اعضای کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری، کارگروه پژوهش، فناوری، اطلاعات و گروه کاری آموزش و پژوهش در این خصوص مسئولیت نظارت را برعهده دارند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان طی سال‌های اخیر در جذب این اعتبار عملکرد مطلوبی داشته‌اند و تخلفی در این خصوص گزارش نشده است.

شهریارپور، نبود بانک اطلاعاتی مشخص از دستاوردهای پژوهشی دستگاه‌های اجرایی استان را از خلاهای این حوزه عنوان کرد و گفت: مقرر شد تا تمامی مطالعات و طرح های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی استان جمع‌آوری و در یک پایگاه اطلاعاتی ثبت و ساماندهی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی