کارگروه ساماندهی کارون بزرگ در چهارمحال و بختیاری فعال شد


کارگروه ساماندهی کارون بزرگ در چهارمحال و بختیاری فعال شد

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری از آغاز به کار کارگروه ساماندهی حوضه آبریز کارون بزرگ در این استان خبر داد و گفت: این کارگروه به منظور دفاع از حقوق آبی مردم استان شکل گرفته است.

اقبال عباسی روز پنجشنبه در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری این استان افزود: بی شک اگر چنین کارگروهی در سال‌های گذشته برای حوضه آبریز زاینده‌رود نیز در استان شکل می‌گرفت مطالبات به حق مردم بهتر و سریع‌تر پیگیری می‌شد.

وی بررسی نیاز استان به منابع آب حوضه آبریز کارون را نیازمند کار علمی و تحقیقاتی دانست و گفت: مهمترین اولویت پژوهشی استان باید بررسی حق‌آبه بخش‌های مختلف استان از حوضه کارون بزرگ باشد و در این خصوص اعتبار لازم در نظر گرفته می‌شود.

عباسی تصریح کرد: بی‌شک مدیران مربوطه باید به مطالبات و نیازهای مردم در موضوعات مختلف به ویژه موضوع آب پاسخگو باشند چراکه عدم پاسخگویی به سوالات و مطالبات مردم به نگرانی‌ها دامن می‌زند.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به نقش مهم طرح‌های پژوهشی در پیشبرد برنامه‌های استان، اظهار داشت: رشد و توسعه استان جز با تکیه بر یافته‌های علمی و پژوهشی محقق نمی‌شود از همین رو باید این مهم بیش از پیش مورد توجه مدیران قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری زیرحوضه تالاب گاوخونی و کارون بزرگ است.

یک هزار و ۹۲۳ کیلومتر از مساحت زیرحوضه آبریز تالاب گاوخونی و ۱۳ هزار و ۶۴۲ کیلومتر از مساحت حوضه آبریز کارون بزرگ در چهارمحال و بختیاری قرار دارد در چهارمحال و بختیاری قرار دارد که این دو حوضه آبریزی طی سالهای ۸۶ تا ۹۶ به سبب خشکسالی های متوالی با کسری بارش‌ و کاهش شدید منابع آب مواجه شده است.

از همین رو کارشناسان معتقدند تخصیص منابع آب و اجرای طرح‌های انتقال آب بین حوضه‌ای باید متناسب با شرایط جدید و مبتنی بر رعایت حقوق مناطق بالادست انجام گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی