امضای دفتر یابود سردار سلیمانی توسط نمایندگی‌های کنسولی و بین‌المللی مستقر در مشهد


امضای دفتر یابود سردار سلیمانی توسط نمایندگی‌های کنسولی و بین‌المللی مستقر در مشهد

مشهد- ایرنا- دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور امروز با گشایش دفاتر یاد بود سردار شهید سلیمانی و شهدای سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران میزبان روسای نمایندگی‌های کنسولی و بین‌المللی مستقر در مشهد بود.

در این آیین سرپرست سرکنسولگری عراق در مشهد، سرکنسول ترکمنستان در مشهد، سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد، کنسول پاکستان در مشهد، سرکنسول ترکیه در مشهد و رییس دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در محل دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه حضور یافته و پیام تسلیت و ابراز همدردی خود را در دفاتر یادبود یادداشت کردند.
سرپرست سرکنسولگری عراق در مشهد در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: دو شهید حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی مهندس با هم در یک جبهه و علیه داعش جنگیدند.
"احمد قیس شیخ المحسن" افزود: این دو شهید والا مقام برنامه‌های جنگی و نظامی مشترکی داشتند و اگر رشادت‌های آنان نبود کشور و حکومت عراق اکنون از امنیت برخوردار نبود.
وی اقدام ایالات متحده آمریکا در ترور این دو شخص بزرگوار را بزدلانه دانست و ادامه داد: شهدای جبهه مقاومت استوار و کوبنده علیه دشمن جنگیدند تا به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.
سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد نیز در سخنانی گفت: جمهوری اسلامی افغانستان با استقرار حکومت بعد از طالبان افکار و اجماع بین المللی را با خود به همراه داشت که در این میان شرکای بین‌المللی ما در منطقه و جهان برای استقرار ثبات و امنیت در افغانستان از هیچ گونه تلاشی دریغ نکردند.
جابر انصار افزود: جمهوری اسلامی ایران با همکاریها و حمایت‌های خود در تامین امنیت در افغانستان نقش اساسی و کلیدی داشته است و دولت و ملت افغانستان از همکاریهای این کشور در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی سپاسگزار است.
وی با اشاره به رشادت‌های شهید سردار سلیمانی و شهدای جبهه مقاومت در ایجاد امنیت در منطقه ادامه داد: به طور یقین ثبات در افغانستان و ثبات در ایران ثبات در منطقه است و همکاریهای کشورهای منطقه در ایجاد فضای اعتماد و باور به یکدیگر در همه کشورهای منطقه لازم و ملزوم یکدیگرند.

سرکنسول ترکیه در مشهد نیز در حاشیه این مراسم گفت: امروز به دعوت وزارت امور خارجه جهت امضای دفتر یادبود سردار سلیمانی و شهدای سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران در این محل حضور یافته ایم.
"فاتیح توپ چو" با ابراز تسلیت به خاطر حوادث غم‌انگیزی که یکی پس از دیگری برای ایران رخ داد افزود: شهادت فرمانده سپاه قدس توسط ایالات متحده آمریکا موجب ناراحتی ما شد و پس از آن شاهد اتفاقات ناراحت کننده در حین مراسم تشییع جنازه و بعد از آن سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی اندوه ما را عمیق‌تر کرد.
وی ادامه داد:کشور ترکیه برای ملت دوست و برادر ایران، آرزوی صبر و بردباری در این مصیبت‌ها را دارد و امیدواریم روزهای خوبی را پیش روی داشته باشید.
سرکنسول ترکیه در مشهد گفت: اتفاقات رخ داده برای همه کشورهای منطقه نگران کننده بود از این رو برای برقراری امنیت در منطقه باید آرامش خود را حفظ کرد و با عقل سلیم رفتار کرد تا دیگر حملات تروریستی دیگر رخ ندهد.
کنسول پاکستان در مشهد نیز گفت: شهادت شهید والا مقام سردار سلیمانی و شهدای سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی را از طرف کشور پاکستان را تسلیت گفته و برای ملت و دولت ایران آرزوی صبر و تحمل داریم.
"عرفان محمود بخاری" افزود: ما ترور را به شکلی قوی محکوم می‌کنیم چرا که تروریسم خلاف همه قوانین بین‌المللی است و در این حملات فردی ترور شد که برای یک ماموریت قانونی و مشروع به کشوری دیگر سفر کرده بود.
وی ابراز امیدواری کرد که تنش‌ها در منطقه از بین رفته و امنیت حاکم و از وقوع هر جنگی جلوگیری شود.

الیاس غایب اف سرکنسول ترکمنستان نیز ابراز همدری خود را در دفتر یادبود یادداشت کرد و طی سخنان کوتاهی گفت: ملت ترکمنستان ضایعه تلخ و دردناک شهادت سردار سلیمانی و سانحه سقوط هواپیمای اوکراین را به ملت و دولت ایران و خانواده‌های جان باختگان تسلیت می گوید.

رییس دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان نیز گفت: ما خیلی متاسفیم که حوادثی غم‌انگیز و پی در پی برای ملت ایران رخ داد و وظیفه ماست که در کنار شما باشیم.
عروج سیفی افزود: از دست دادن سردار سلیمانی، چنین شخصیتی والا و فداکار واقعا جای تاسف دارد و چنانچه صلح و امنیت در جهان حاکم باشد این اتفاق‌ها رخ نخواهد داد.
سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور هم در این مراسم گفت: گشایش دفاتر یادبود سردار شهید سلیمانی و شهدای سانحه هوایی برای پاسداشت رشادت‌های این سردار شهید و همرزمانش و همچنین گرامیداشت یاد جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی انجام شده است.
هادی علی‌پور با اشاره به جنایت‌های استکبار جهانی در منطقه افزود: حادثه ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش و به دنبال آن سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی که موجب جان باختن ۱۷۰ انسان بی گناه شد اکنون تنها به ایران و عراق مربوط نمی‌شود بلکه به همه کشورهای منطقه مربوط است.

وی اضافه کرد: این شرایط مسوولیت مجامع بین‌المللی را سنگین‌تر می‌کند چرا که باید این مجامع به این موضوعات ورود کنند و مانع از تکرار چنین حوادثی شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته