2 درصد جمعیت اردبیل معلول هستند


2 درصد جمعیت اردبیل  معلول هستند

زنجان - ایرنا - مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: هم اکنون 22 هزار معلول پرونده تحت حمایت بهزیستی در این استان دارند که این میزان 2 درصد از جمیعت کل استان را شامل می‌شود.

بهزاد ستاری روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی طرح تعیین و علل انواع کم‌توانایی و ایجاد سامانه استان اردبیل در گفت و گو با ایرنا، افزود: به احتمال زیاد معلولانی هم در نقاط مختلف استان وجود دارند که بنا به عللی تاکنون به بهزیستی مراجعه نکرده‌اند.

وی اظهار داشت: معلولان ذهنی، معلولان جسمی حرکتی و روانی به ترتیب بیشترین معلولان در استان اردبیل را تشکیل می‌دهند.

وی با تاکید بر لزوم توجه جدی مسوولان به رفع مشکلات معلولان، حل مشکلات آنها را حل مشکل جامعه دانست و بیان کرد: این معلولان از ابتدایی‌ترین لذت‌های حیات محروم هستند و برای تداوم زندگی چشم یاری به همت افراد نیکوکار دوخته‌اند.

وی با اشاره به اجرای طرح شیوع‌شناسی و سبب شناسی کم توانایی و معلولیت در استان اردبیل بیان کرد: این طرح از اول بهمن ماه امسال به مدت یک ماه در نقاط مختلف شهری و روستایی استان اجرا خواهد شد.

وی هدف از اجرای این طرح را کاهش شیوع معلولیت در استان ذکر کرد و ادامه داد: دوره آموزشی برای 60 نفر از کارشناسان، پرسشگران و پزشکان این طرح به مدت 2 روز در اردبیل برگزار شده است.

او اضافه کرد: پرسشگران و کارشناسان این طرح با حضور در مناطق روستایی و شهری استان اردبیل اعضای خانواده های تعیین شده را مورد ارزیابی و فرم های مخصوص این طرح را تکمیل خواهند کرد.

ستاری با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۱۴ هزار خانوار در این طرح مورد پرسش قرار خواهند گرفت، گفت: این خانواده‌ها به صورت نمونه‌گیری تصادفی انتخاب شده و همه جامعه آماری استان در این طرح مدنظر است.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه پرسشگران و کارشناسان این طرح با کارت معتبر به درب منازل خانواده‌های منتخب مراجعه خواهند کرد: افزود: انتظار می‌رود خانواده‌ها در پاسخ دادن به سوالات پرسشگران نهایت همکاری لازم را داشته باشند.

وی اظهار داشت: نتایج حاصل از این طرح باعث شناسایی علت شیوع انواع معلولیت‌ها در نقاط مختلف استان خواهد شد و بهزیستی برای کاهش شیوع و درمان آنها برنامه‌ریزی مناسبی انجام خواهد داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط