مقام عراقی: ایستادگی سردار سلیمانی را از یاد نمی‌بریم


مقام عراقی: ایستادگی سردار سلیمانی را از یاد نمی‌بریم

بیرجند - ایرنا - نایب رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی عراق گفت: هرگز ایستادگی و مردانگی شهیدان سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را که در مقابل داعش از مردم عراق دفاع کردند، از یاد نمی‌بریم.

احمد الکاظم الحسین روز پنجشنبه در دوازدهمین یادواره ۶۴ شهید ورزشکار خراسان جنوبی و شهید شاخص مرتضی بصیری پور (اولین شهید مدافع حرم استان) در بیرجند افزود: هرچه از کلمات بر زبان آوریم با یک قطره از خون شهدا که جان خود را در راه دفاع از اسلام و عراق هدیه کردند، برابری نمی‌کند و بارها گفته‌ایم اگر ایران و شهدا نبودند امروز داعش در کربلا، نجف و بغداد حضور داشت.

وی اظهار داشت: از خدا می‌خواهیم شهدای ما را با شهدای صحرای کربلا محشور و ملت ایران را حفظ کند.

وی گفت: تشکر و احترام خود را تقدیم جمهوری اسلامی ایران می‌کنم که در حمایت از عراق حتی بیشتر از سایر کشورهای همسایه ما را همراهی کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی هم گفت: برگزاری دوازدهمین یادواره شهدای ورزشکار استان ناظر به ضرورت صیانت از ارزش‌های الهی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

حسن عزیزی افزود: این یادواره به دنبال بصیرت افزایی، خودباوری، تعمیق بخشی به هویت دینی، ملی و انقلابی نسل جوانی است که پرچم عزت این مرز و بوم را باید به دوش بکشد.

وی اظهار داشت: با تلاش‌های چهل ساله سپهبد شهید سلیمانی امروز شاهد اعتلای بیش از پیش نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم.

وی گفت: امروز به واسطه پایمردی سردار شهید سلیمانی شاهد خروش انقلابی همه آزادگان جهان هستیم و وظیفه داریم یاد این شهید و تفکر و مرام او را بین نسل جوان حفظ کنیم.

همچنین بیانیه اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در دوازدهمین یادواره ۶۴ شهید ورزشکار استان قرائت و از خانواده شهدای ورزشکار تجلیل شد.

دوازدهمین یادواره شهدای ورزشکار خراسان جنوبی با محوریت شهید پاسدار «مرتضی بصیری پور» اولین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی و با شعار «شهادت، پیمان جوانمردان در آیین بندگی است» برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط