رهایی از قصاص برای جنایت دوم


رهایی از قصاص برای جنایت دوم

پسر جوان که ۱۳ سال قبل در دوئل خونین پارک دست به قتل زده بود، با آزادی از زندان باز قاتل شد و دوباره توانست از قصاص رهایی یابد.

قتل در پارک

رسیدگی به این پرونده از ششم اسفند سال ۹۷ به دنبال وقوع درگیری خونین در پارک جوانمردان شهر ری آغاز شد.

شواهد نشان می‌داد درگیری چند پسر جوان در پارک به خون ریزی کشیده و امید ۲۷ ساله با ضربه چاقو به سینه اش کشته شده است. جسد امید با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و پلیس به تحقیق پرداخت.

ردیابی قاتل فراری

در بررسی ها روشن شد عامل جنایت امیر نام دارد که به محل نامعلومی گریخته است. ردیابی امیرآغاز شد و وی دو ماه بعد در حالی که به خانه خواهرش رفته بود ردیابی و بازداشت شد و به قتل اعتراف کرد .

پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری فرستاده شده بود که امیر توانست با پرداخت دیه رضایت اولیای دم را جلب کند و از قصاص رهایی یابد.

در دادگاه

وی دیروز از جنبه عمومی جرم در شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد .

امیر در تشریح جزئیات ماجرا گفت: من در مغازه صافکاری کار می کردم و قبلا چند بار با امیددرگیر شده بودم.او بچه محل مان بود که آخرین بار با من تماس گرفت و از من خواست برای تسویه حساب به پارک بروم.

وی ادامه داد: وقتی به آن جا رفتم امید و دوستانش مشروب خورده و مست بودند. امید به محض رو‌به‌رو شدن با من به سمتم حمله کرد و با چاقو به دستم زد. دوستان امید هم به سمتم آمدند و من برای دفاع از خودم دو ضربه چاقو به او زدم. وقتی امید روی زمین افتاد از ترس فرار کردم.

وی در حالی که سرش را پایین انداخته بود گفت: من واقعا قصد کشتن امید را نداشتم و برای دفاع از خودم چاقو کشیدم. او مست بود و حالت طبیعی نداشت که به سمتم حمله ور شد.

این متهم که آثار چاقو خوردگی روی صورت و گردنش نمایان بود، درباره جلب رضایت اولیای دم به قضات گفت: خانواده ام با فروختن خانه شان و با پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان توانستند رضایت خانواده امید را جلب کنند. من هشت ماه است که در زندان هستم و حالا از قضات دادگاه تقاضا دارم در مجازات تخفیف قائل شوند.

جنایت در ۱۸سالگی

وی درباره پرونده قتل سابقش نیز توضیح داد : ۱۳ سال قبل وقتی هنوز ۱۸ سالم تمام نشده بود، دوستم را ناخواسته کشتم. من آن زمان در یک مغازه صافکاری در شهرری شاگرد بودم. من و شاگرد دیگر مغازه در حال شوخی با هم بودیم که پیچ‌گوشتی ناخواسته به سر شاگرد صافکاری فرو رفت و موجب مرگ او شد. من واقعاً با شاگرد مغازه خصومتی نداشتم و راضی به مرگش نبودم، به همین دلیل خانواده‌اش با دریافت ۱۵۰ میلیون تومان از قصاص گذشتند و من به پنج سال زندان محکوم شدم. من یک سال را در زندان رجایی شهر سپری کردم و آزاد شدم.

این متهم روبه قضات گفت: من آن زمان به زندگی عادی برگشتم و فکرش را هم نمی کردم که یک بار دیگر دست به قتل بزنم. حالا فهمیده ام مرتکب اشتباه بزرگی شده ام و دیگر نمی‌خواهم دعوا کنم .من قبل از درگیری با دختری نامزد کرده بودم. در مدتی که در زندان هستم نامزدم برای آزادی ام به انتظار نشسته است. می‌خواهم با آزادی از زندان ازدواج کنم و زندگی‌ام را سر و سامان دهم. من قول می دهم دیگر دعوا نکنم.

در پایان جلسه، قضات دادگاه وارد شور شدند تا برای وی حکم صادر کنند. امیر طبق ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی به سه تا ۱۰ سال زندان محکوم خواهد شد.

khorasannews.com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها