پدیده‌ های پشت میزنشین؛سازمان‌ های پنهان کار


یک پیشکسوت روزنامه نگاری در رابطه با وقایع اخیر کشور که فضای رسانه‌ای و مرجعیت رسانه‌های رسمی را با چالش جدی مواجه…

پدیده‌ های پشت میزنشین؛سازمان‌ های پنهان کار

می توان مرجعیت رسانه‌ها را بازگرداند

پدیده‌ های پشت میزنشین؛سازمان‌ های پنهان کار
سیناپرس: یک پیشکسوت روزنامه نگاری در رابطه با وقایع اخیر کشور که فضای رسانه‌ای و مرجعیت رسانه‌های رسمی را با چالش جدی مواجه کرد، گفت: دولت به معنای عام آن، رسانه‌ها و سازمان‌ها می‌توانند با اقدامات اصلاحی خود، اعتماد را به مردم بازگردانند.

امیرعباس تقی پور در گفت ‌و‌گو با سیناپرس با بیان اینکه، ادامه روند فعلی به نفع هیچکس نیست گفت: تغییر قوانین و مقررات، رویه‌ها و رفتارها‌ی دست و پاگیر و مزاحم برای فعالیت آزادانه‌ رسانه‌ها موضوع بسیار مهمی است که بر عهده قوای سه ‌گانه است.

وی افزود: اگر اینگونه شود رسانه‌ها و روزنامه‌ نگاران با جسارت بیشتری برای کشف حقیقت وارد میدان شده و نگران توقیف و یا محدودیت‌های بعدی نخواهند بود.

عدم حمایت از روزنامه ‌نگار حاضر در میدان وقوع حوادث و خبر است که انگیزه‌ گروهی از روزنامه‌ نگاران را از بین برده و تهیه خبر از پشت ‌میز را رواج داده است.

تقی ‌پور با اشاره به رواج یافتن پدیده‌ پشت‌ میز نشینی در رسانه‌ها گفت: عدم حمایت از روزنامه ‌نگار حاضر در میدان وقوع حوادث و خبر است که انگیزه‌ گروهی از روزنامه‌ نگاران را از بین برده و تهیه خبر از پشت ‌میز را رواج داده است.

وی شرط بازگشت مرجعیت رسانه‌ها را فراهم کردن شرایط لازم برای فعالیت آزاد آنها از یک سو و رعایت اخلاق رسانه‌ ای از سوی رسانه‌ ها دانست و گفت: تعامل حرفه‌ ای سازمان‌ ها با رسانه‌ ها نیز از اهمیت برخوردار است. اول اینکه این تعامل باید از مجرای روابط‌ عمومی‌ها انجام شود و دوم اینکه حرفه‌ ای و مبتنی بر اصول و احترام متقابل انجام شود. روابط‌ عمومی ‌ها تسهیل ‌کننده حضور خبرنگاران در سازمانشان باشند و نه مانع.

مدیرمسوول ماهنامه مدیریت ارتباطات اضافه کرد: مهمترین مشکل از بین رفتن مرجعیت رسانه‌ها بی ‌اعتمادی مردم، رواج شایعه و به هم ریختن آرامش جامعه است.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر شرایط بسیار نگران‌ کننده‌ای را تجربه کردیم؛ با تهدیدی مواجه شدیم که چاره‌ای جز درس گرفتن و تبدیل آن به فرصت نداریم. به نظرم حالا دیگر تمام نهادها و سازمان‌ها متوجه اهمیت اطلاع ‌رسانی سریع و دقیق شدند.

گفت و گو:هانیه حقیقی

لینک کوتاه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !