پدیده‌ های پشت میزنشین؛سازمان‌ های پنهان کار


یک پیشکسوت روزنامه نگاری در رابطه با وقایع اخیر کشور که فضای رسانه‌ای و مرجعیت رسانه‌های رسمی را با چالش جدی مواجه…

پدیده‌ های پشت میزنشین؛سازمان‌ های پنهان کار

می توان مرجعیت رسانه‌ها را بازگرداند

پدیده‌ های پشت میزنشین؛سازمان‌ های پنهان کار
سیناپرس: یک پیشکسوت روزنامه نگاری در رابطه با وقایع اخیر کشور که فضای رسانه‌ای و مرجعیت رسانه‌های رسمی را با چالش جدی مواجه کرد، گفت: دولت به معنای عام آن، رسانه‌ها و سازمان‌ها می‌توانند با اقدامات اصلاحی خود، اعتماد را به مردم بازگردانند.

امیرعباس تقی پور در گفت ‌و‌گو با سیناپرس با بیان اینکه، ادامه روند فعلی به نفع هیچکس نیست گفت: تغییر قوانین و مقررات، رویه‌ها و رفتارها‌ی دست و پاگیر و مزاحم برای فعالیت آزادانه‌ رسانه‌ها موضوع بسیار مهمی است که بر عهده قوای سه ‌گانه است.

وی افزود: اگر اینگونه شود رسانه‌ها و روزنامه‌ نگاران با جسارت بیشتری برای کشف حقیقت وارد میدان شده و نگران توقیف و یا محدودیت‌های بعدی نخواهند بود.

عدم حمایت از روزنامه ‌نگار حاضر در میدان وقوع حوادث و خبر است که انگیزه‌ گروهی از روزنامه‌ نگاران را از بین برده و تهیه خبر از پشت ‌میز را رواج داده است.

تقی ‌پور با اشاره به رواج یافتن پدیده‌ پشت‌ میز نشینی در رسانه‌ها گفت: عدم حمایت از روزنامه ‌نگار حاضر در میدان وقوع حوادث و خبر است که انگیزه‌ گروهی از روزنامه‌ نگاران را از بین برده و تهیه خبر از پشت ‌میز را رواج داده است.

وی شرط بازگشت مرجعیت رسانه‌ها را فراهم کردن شرایط لازم برای فعالیت آزاد آنها از یک سو و رعایت اخلاق رسانه‌ ای از سوی رسانه‌ ها دانست و گفت: تعامل حرفه‌ ای سازمان‌ ها با رسانه‌ ها نیز از اهمیت برخوردار است. اول اینکه این تعامل باید از مجرای روابط‌ عمومی‌ها انجام شود و دوم اینکه حرفه‌ ای و مبتنی بر اصول و احترام متقابل انجام شود. روابط‌ عمومی ‌ها تسهیل ‌کننده حضور خبرنگاران در سازمانشان باشند و نه مانع.

مدیرمسوول ماهنامه مدیریت ارتباطات اضافه کرد: مهمترین مشکل از بین رفتن مرجعیت رسانه‌ها بی ‌اعتمادی مردم، رواج شایعه و به هم ریختن آرامش جامعه است.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر شرایط بسیار نگران‌ کننده‌ای را تجربه کردیم؛ با تهدیدی مواجه شدیم که چاره‌ای جز درس گرفتن و تبدیل آن به فرصت نداریم. به نظرم حالا دیگر تمام نهادها و سازمان‌ها متوجه اهمیت اطلاع ‌رسانی سریع و دقیق شدند.

گفت و گو:هانیه حقیقی

لینک کوتاه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا