نمایندگان مجلس آینده باید وظایف نمایندگی خود را تمام و کمال انجام دهند


رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: نمایندگان مجلس آینده باید وظایف نمایندگی خود را تمام و کمال انجام دهند.

نمایندگان مجلس آینده باید وظایف نمایندگی خود را تمام و کمال انجام دهندبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آیت‌الله احمد جنتی صبح امروز پنجشنبه در سخنانی در نشست هیئت رئیسه مجلس خبرگان با بیان اینکه شرایط امروز شرایط ویژه و مهمی است گفت: امروز، سالروز فرار شاه از کشور یعنی روز فرار استبداد و استعمار از کشورمان است از این رو امروز را روز مبارکی می‌دانیم.
وی با اشاره به شهادت سپهبد سلیمانی تصریح کرد: داغ این شهید بزرگوار داغ و بسیار بزرگی بود و مردم ایران در تشییع این سردار رشید اسلام سنگ تمام گذاشتند؛ شهید سلیمانی حقیقتا یک رزمنده بی‌بدیل و بی‌نظیر بود.
رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: شهادت شهید سلیمانی وحدت کشور را افزایش داد و مردم در مراسمات تشییع این شهید عزیز دوباره با آرمان‌های انقلاب تجدید بیعت کردند و حتماً خون شهید سلیمانی باعث برچیده شدن پایگاه‌های آمریکا در سطح منطقه خواهد شد البته به برکت خون این شهید بزرگوار بود که انقلاب اسلامی سیلی محکمی به آمریکای جنایتکار زد.
آیت‌الله جنتی با اشاره به سرنگونی هواپیمای اوکراینی اظهار داشت: سرنشینان این هواپیما همگی از عزیزان ما بودند و همگی جزو شهدا محسوب می‌شوند و من به خانواده‌های این عزیزان تسلیت عرض می‌کنم. البته اجازه نمی‌دهیم که هیچ کس از این خطای انسانی پیش‌آمده سوءاستفاده کند.
وی با اشاره به خدمات سپاه به انقلاب و مردم گفت: سپاه در جریان حوادث مختلف و بلایای طبیعی سینه خود را برای کمک به مردم سپر کرده، چنین سپاهی که خود را فدای ملت کرده است مایه افتخار مردم ایران است.
رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور سفیر انگلیس در تجمعات و تحریک معترضان گفت: انگلیس مایه فساد است و وزارت خارجه باید سفیر این کشور را به عنوان عنصر نامطلوب از کشور اخراج کند.
آیت‌الله جنتی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: تعداد ۹۰ نفر از نمایندگان فعلی مجلس توسط هیئت‌های مرکزی نظارت رد صلاحیت شده‌اند البته این رد صلاحیت نهایی نیست و آن‌ها می‌توانند شکایت کنند و شورای نگهبان با دقت تمام به همه شکایات رسیدگی خواهد کرد و اگر احیانا از میان کسانی که رد صلاحیت یا فاقد صلاحیت اعلام شده‌اند، اشتباهی صورت گرفته باشد حتماً اصلاح خواهد شد.
وی در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: مجلس آینده باید به وضعیت نابسامان مسکن و اقتصاد رسیدگی کند و حتماً باید مجلسی کارآمد باشد، نمایندگان مجلس آینده باید وظایف نمایندگی خودشان تمام و کمال انجام دهند.

تجدید حیات انقلاب؛ ثمره خون شهید سلیمانی
رئیس مجلس خبرگان رهبری، تجدید حیات انقلاب اسلامی، تقویت وحدت ملی و فراگیر شدن جنبش ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی را بخشی از برکات سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برشمرد.
آیت الله احمد جنتی در نشست مشترک هیئت رئیسه و کمیسیون‌های تخصصی مجلس خبرگان رهبری، شهادت سردار سپهبد سلیمانی را در صدر مسائل کشور دانست و افزود: شهادت آن شهید والامقام داغی بر دل ما گذاشت که به این زودی التیام نمی‌یابد. لعنت خدا بر آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود که مایه فساد بر روی زمین اند.
وی تصریح کرد: این مصیبت بسیار بزرگی برای همگان بود و نه فقط ملت ما در ایران که دیگر ملت‌های منطقه مانند عراق، سوریه، افغانستان و بسیاری از کشور‌های دیگر عزادار شدند.
آیت الله جنتی افزود: سردار سپهبد شهید سلیمانی انسان شریفی بود که همگان او را قبول داشتند و جز امریکا، صهیونیست‌ها و داعشی‌ها، کسی را نمی‌شود یافت که علیه آن شهید سخنی گفته باشد.
رئیس مجلس خبرگان رهبری تدین، وقار و آرامش را از فضیلت‌های سردار شهید برشمرد و اضافه کرد: آن شهید والامقام فضائلی داشت که پس از این آشکار می‌شود و بستگان، دوستان و یارانش فضیلت هایش را خواهند گفت و او را بیشتر خواهیم شناخت.
وی گفت: دیدیم که شهید حاج قاسم سلیمانی چند ساعت قبل از حرکت به سمت بغداد و پیش از شهادتش در یادداشتی از خداوند تبارک و تعالی خواسته بود که او را به پاکی بپذیرد؛ آن شهید گرانقدر شهیدی استثنائی در تاریخ بود که انسان را به یاد امام علی (ع) می‌انداخت.
آیت الله جنتی افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی رزمنده‌ای بی بدیل، مومن، مجاهد در راه خدا و اهل عبادت بود. انسان عجیبی که باید او را بیش از گذشته بشناسیم.
وی گفت: چنین مجاهدانی همان طور که حیات مبارکشان، مایه برکت است شهادتشان نیز اسباب برکت خواهد شد و این طور نیست که خونشان به هدر رود چنان که خون سیدالشهداء علیه السلام تا قیامت می‌جوشد و مجاهد ضد ستم می‌پرورد.
آیت الله جنتی با اشاره به حضور استثنائی مردم در مراسم تشییع پیکر مطهر حاج قاسم سلیمانی افزود: چنین صحنه‌هایی در چهل سال انقلاب بی سابقه است که چنین جمعیت‌هایی در سراسر کشور به خروش درآیند.
وی به حادثه جان باختن شماری از تشییع کنندگان پیکر حاج قاسم سلیمانی در کرمان اشاره کرد و گفت: آن واقعه نیز همه ما را غصه دار کرد، آنان نیز نزد پروردگار مأجورند.
رئیس مجلس خبرگان رهبری انتقام سخت علیه آمریکایی‌ها در پایگاه عین الاسد را صرفا ثمره خونخواهی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دانست و افزود: اگر جز این مسئله بود هیچ چیز دیگری زمینه ساز موشک باران پایگاه آمریکایی‌ها نمی‌شد آن هم به شکلی که کاخ سفید نتواند هیچ پاسخی دهد.
آیت الله جنتی اضافه کرد: این نخستین باری است که چنین کاری در دنیا انجام می‌شود و دیگر کشور‌ها جسارت چنین کاری را ندارند، زیرا آمریکایی‌ها مدعی حکمرانی بر جهان هستند، اما از ما سیلی خوردند.
وی با بیان این که برکت خون آن شهید والامقام تمام نمی‌شود، تاکید کرد: مسئله خروج آمریکا از منطقه همچنان مطرح است و این حرکت در دیگر کشور‌ها نیز پیگیری می‌شود چنانکه مجلس عراق مصوب کرد که آمریکایی‌ها باید آن کشور را ترک کنند و این موضوع در دیگر کشور‌ها مانند سوریه و لبنان نیز مطرح است.
آیت الله جنتی ابراز امیدواری کرد که منطقه از وجود نحس آمریکایی‌ها تطهیر شود.
رئیس مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از اظهاراتش حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی را تاسف برانگیز دانست و افزود: البته معلوم است که عمدی در هدف قرار گرفتن آن هواپیما نبود و همه قبول دارند که ناشی از خطایی بود که چرایی آن را به این زودی نمی‌شود فهمید.
وی در عین حال گفت: در این حادثه اسرار فنی وجود دارد که با توضیح مسئولان ذیصلاح باید فهمید که چطور این اتفاق افتاد و این خطا روی داد.
آیت الله جنتی همچنین گفت: سرنشینان آن هواپیما که اکثرا دانشجو بودند حتما شهید تلقی می‌شوند، این اتفاقی بسیار تاسف برانگیز بود و من شهادت آنان را به خانواده هایشان تسلیت می‌گویم و خود را در غمشان شریک می‌دانم.
وی تاکید کرد: با این حال این اتفاق نباید سبب سوء استفاده عده‌ای جاهل شود که در خیابان‌ها راه افتادند و می‌خواستند آن را بهانه ضدیت با نظام و سپاه پاسداران قرار دهند که این کار بسیار غلط و احمقانه‌ای بود.
آیت الله جنتی، سپاه را یکی از ستون‌های امنیت ملی و اقتدارآفرینی برای کشور دانست و افزود: سپاهیان در همه رویداد‌ها و بلایای طبیعی پیش قراول کمک به ملت هستند و سینه خود را برای یاری مردم و دفاع از آنان در برابر دشمنان سپر می‌کنند پس باید قدرشان را دانست و اجازه این گونه اقدامات را نداد.
رئیس مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از اظهارتش با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد: با مشارکت حداکثری مردم و انتخاب درست آنان مجلسی کارآمدتر از دوره‌های گذشته تشکیل شود.
جلسه مشترک هیئت رئیسه و کمیسیون‌های تخصصی مجلس خبرگان رهبری پس از اظهارات آیت الله جنتی وارد دستور شد.
در این جلسه رئیس قوه قضاییه، وزیر اطلاعات و رئیس سازمان اطلاعات سپاه سخنرانی می‌کنند.
قرار است در این جلسه گزارشی از علل وقایع و آشوب‌های آبان، رویداد‌های پس از شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سقوط هواپیمای اوکراینی بررسی شود.

وزارت خارجه سفیر انگلیس را اخراج کند
رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: وزارت امور خارجه باید سفیر انگلیس را به عنوان عنصر نامطلوب معرفی و از کشور اخراج کند.
آیت الله احمد جنتی با اشاره به ناآرامی‌های محدود اخیر در تهران گفت: ماجرای تاسف برانگیز سقوط هواپیمای اوکراینی، سبب سوء استفاده عده‌ای جاهل شد که این موضوع را بهانه اقدامات ضد نظام و ضد سپاه پاسداران قرار دهند.
وی افزود: این درحالی است که باید سپاه را روی سرمان بگذاریم، چون سپاه مایه قدرت و افتخار ماست چنان که در عملیات بی سابقه موشک باران پایگاه امریکایی، سبب اقتدار و غرور ملی شد.
آیت الله جنتی با تاکید بر این که باید قدر سپاه را بدانیم و مانع از این اقدامات ضد انقلابی شویم، حضور سفیر انگلیس در جمع مخالفان انقلاب را تاسف برانگیز دانست.
رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: سفیر انگلیس با حضور در اجتماع ضد نظام، اقدام به خط دهی، فیلمبرداری و ارسال پیام و مکالمه تلفنی با طرف هایش بود و زمانی که شناسایی و بازداشت شد، ابتدا هویتش را کتمان کرد و بعد هم به علت بی عرضگی آن اتفاق برایش افتاد که این هم، هنر انگلیسی هاست.
آیت الله جنتی بار دیگر تاکید کرد: این اتفاق ناگواری بود و باید خیلی حواسمان باشد، زیرا وقتی سفیر انگلیس در اجتماعات علنی چنین عمل می‌کند باید دانست در سفارتخانه چه می‌کند و اقدامات محرمانه اش چیست پس باید خیلی مراقب باشیم.
در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین حسین طائب ، رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به عنوان مهمان ویژه حضور دارد و گزارشی از علل وقوع اغتشاشات آبان در پی اجرای طرح بنزینی ارائه می شود.
رئیس قوه قضاییه و حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی ، وزیر اطلاعات از دیگر سخنرانان این جلسه هستند.
بررسی دو موضوع شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سقوط هواپیمای اوکراینی و رویداد‌های پس از آن، دستور کار دیگر این جلسه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...