مردم روستاهای پل‎‌ابریشم میامی استفاده از گاز طبیعی را خواستار هستند


مردم روستاهای  پل‎‌ابریشم  میامی استفاده از گاز طبیعی را خواستار هستند

شاهرود - ایرنا - استفاده از گاز طبیعی برای برآورده ساختن نیازهای گرمایی و پخت و پز در کشور به یک موضوع عادی تبدیل شده ، اما مردمان ساکن در روستاهای منطقه پل‌ابریشم شهرستان میامی هنوز چشم انتظار مسوولان برای گازرسانی هستند.

اهالی این روستاها علاوه بر استفاده نکردن از گاز طبیعی از برخی امکانات رفاهی دیگر هم محروم هستند ،اما سرمای سخت زمستان این روزها، ضرورت گازرسانی را بیشتر کرده است.

گازرسانی نکردن به این روستاها در حالی به تاخیر افتاده که خط لوله گاز از مجاورت این روستاها عبور کرده و به استان های خراسان شمالی و رضوی امتداد می یابد.

تامین سوخت های فسیلی و کمبود آن و نیز فقدان راه های ارتباطی مناسب ، مردم این روستاها را با دشواری های زیادی در زمستان روبرو کرده است.

شماری از روستاییان منطقه پل ابریشم از توابع بخش مرکزی شهرستان میامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کردند، با وجود گذشت ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی هنوز این منطقه از امکانات خدماتی نظیر تلفن ، اینترنت پرسرعت و گازطبیعی محروم هستند.

چندتن از اهالی روستاهای چاه فرش ، چاه شیرین ،حسین آباد و محمد آباد واقع در پل ابریشم میامی هم اظهار داشتند : با توجه به نزدیکی خط لوله گاز در مسیر های عباس آباد میامی و استان های همجوار خراسان رضوی و خراسان شمالی مردم این روستاها سالهاست از نعمت گاز برخوردار نیستند.

محمود عطاخانی از کشاورزان منطقه پل ابریشم با بیان اینکه بسیاری از مهاجرت های روستاییان به دلیل نبود امکانات است ، به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به خطرات و مشکلات ناشی از نفت سفیدو فراهم کردن آن ، استفاده از گاز طبیعی ضرورت دارد.

مرتضی امیری یکی دیگر از اهالی این روستا هم گفت : پس از آن که لوله کشی گاز طبیعی به شهرستان میامی انجام شد ، مردم این منطقه امیدوار بودند از این موهبت خداوندی بهره مند شوند ، اما انتظار آن ها بی فایده بوده است.

وی گفت : اقدامات خوبی در گازرسانی به روستاهای سطح شهرستان انجام شده ، اما منطقه محروم پل ابریشم چشم انتظار تحقق وعده های مسئولان است .

رضا امیری عضو شورای روستای چاه شیرین با بیان اینکه بهره مندی از امکانات ابتدایی در روستاهای پل ابریشم ضرورت دارد، افزود : با توجه به این که توسعه روستاها می تواند عامل مهمی در کاهش مهاجرت روستاییان شود، باید اقدام اساسی در تخصیص امکانات رفاهی برای روستاییان صورت پذیرد.

شرکت گاز استان سمنان : گازرسانی به این روستاها گران تمام می شود

ساجد کاشفی رییس روابط عمومی شرکت گاز استان سمنان هم در گفت وگو با ایرنا افزود : به علت فاصله زیاد این روستاها از خطوط گازدار و بالاتر بودن هزینه سرانه انشعاب این روستاها از مبلغ مصوب، در حال حاضر امکان گازرسانی به روستاهای مذکور وجود ندارد.

وی گفت : مطالعات و طراحی شبکه گاز این روستاها توسط شرکت گاز استان انجام شده و در صورت گرفتن مجوزهای لازم در فرآیند جذب پیمانکار تسریع به عمل آید.

فرماندار میامی هم وعده می دهد

احمد ملایری فرماندار میامی نیز دراین باره در گفت وگو با ایرنا افزود : مطالعات طرح گاز رسانی به روستاهای پل ابریشم انجام شده است.

وی اظهار داشت : در صورت تامین اعتبار ملی گازرسانی به این روستاها عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

در حال حاضر ۹۷.۲ درصد جمعیت روستایی میامی از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

در روستاهای پل ابریشم نزدیک به ۸٠٠ تن از اقوام کرمانج ، بلوچ و فارس زندگی می کنند.

شهرستان میامی با ۴۹ روستا با ۲بخش مرکزی و کالپوش در شرق استان سمنان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی