سالن اختصاصی، مهمترین مطالبه ورزشکاران بیماران خاص قزوین است


سالن اختصاصی، مهمترین مطالبه ورزشکاران بیماران خاص قزوین است

قزوین – ایرنا - ورزشکاران بیماران خاص استان قزوین با کمبودها و مشکلات زیادی مواجه هستند ولی مهمترین مطالبه آنها در حال حاضر تامین سالن اختصاصی برای تمرین است.

رییس هیات ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فقدان سالن اختصاصی و دفتری برای انجام امور اداری هیات، مشکلات زیادی را برای ورزشکاران این رشته به وجود آورده است.
مرتضی گلشاهی ادامه داد: اگرچه نظر مدیر کل ورزش و جوانان استان برای حمایت از این رشته بسیار مثبت بوده، اما همچنان بسیاری از مشکلات این رشته در استان حل نشده است.
وی اضافه کرد: ورزشکاران این رشته به ویژه تالاسمی‌ها از نظر مالی ضعیف هستند و باید حمایت‌های بیشتری از آنها نسبت به سایر ورزشکاران صورت گیرد.
گلشاهی ادامه داد: با وجود این مشکلات، تیم‌های قزوین به مسابقات مختلف کشوری از جمله مسابقات ورزشکاران ام اس در اصفهان و مسابقات ورزشکاران دیابتی در کیش اعزام شده و به نشان‌های رنگارنگ دست یافتند.
این مسوول با اشاره به دیگر مشکلات این رشته ورزشی، گفت: متاسفانه فرهنگ سازی لازم در جامعه برای ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا انجام نشده است و به همین دلیل بسیاری از ورزشکاران این رشته، تمایلی به شرکت در مسابقات و رسانه‌ای شدن ندارند.
وی اضافه کرد: هم اینک حدود ۵۰ ورزشکار بیمه شده در این هیات فعالیت می‌کنند ولی قطعا تعداد ورزشکاران بیماران خاص و پیوند اعضای استان از این رقم بیشتر است.
گلشاهی با اشاره به یکی دیگر از مشکلات این رشته، گفت: پزشکان هنگام تایید برگه اعزام ورزشکاران این رشته به مسابقات، ورزش را برای آنها توصیه نمی‌کنند چون آن را تشدید کننده بیماری این ورزشکاران می‌دانند در حالیکه ورزش به میزان کنترل شده برای ورزشکاران بیماران خاص مفید است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!