گازرسانی به 3 شهر و 500 روستای آذربایجان‌غربی در حال اجراست


گازرسانی به 3 شهر و  500 روستای آذربایجان‌غربی در حال اجراست

مهاباد - ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر عملیات گازرسانی به سه شهر و 500 روستای استان در حال اجراست که با افزوده شدن این تعداد به جمعیت بهره‌مند از گاز طبیعی در استان، از میانگین کشوری پیشی خواهیم گرفت.

علیرضا شیخی شامگاه چهارشنبه در حاشیه ملاقات عمومی با مردم میاندوآب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم‌اکنون از مجموع ۴۵ شهر آذربایجان غربی به ۴۱ شهر گازرسانی شده و عملیات گازرسانی به سه شهر دیگر نیز در حال اجراست.

وی با بیان اینکه مطالعات برای گازرسانی به یک شهر بدون گاز استان نیز در حال انجام است، افزود: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته آذربایجان‌غربی به لحاظ گازرسانی به روستاها جزء استان‌های کم‌برخوردار کشور بود، از سال ۱۳۹۲ گازرسانی روستایی شتاب بیشتری گرفت و از ۳۱۳ روستا در ابتدای دولت تدبیر و امید به یک‌هزار و ۲۰۰ روستا در سال‌جاری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در ۵۰۰ روستای استان عملیات گازرسانی در حال اجراست، گفت: بسیاری از این روستاها در مناطق صعب‌العبور و کوهستانی قرار دارند که با همه توان برای حل مشکلات آنان اقدام می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی از بهره‌مندی ۱۰۰ درصدی جمعیت شهری و حدود ۹۳ درصدی جمعیت روستایی میاندوآب از نعمت گاز خبر داد و افزود: این شهرستان جزء مناطق برخوردار به لحاظ گازرسانی در استان و کشور است.

شیخی با بیان اینکه امکان لقب دادن استان سبز به آذربایجان‌غربی غیرممکن است، گفت: برخی روستاها در این استان وجود دارد که گازرسانی به آنها امکان نداشته و حتی صرفه اقتصادی ندارد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان‌غربی زمانی از جمله استان‌های کم‌برخوردار در حوزه گاز طبیعی به شمار می‌رفت اما با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید این نقیصه از طریق تزریق اعتبار ویژه و اجرای طرح‌های گازرسانی در مناطق سخت‌گذر استان برطرف شد؛ آذربایجان‌غربی با اتمام طرح‌های در دست اجرا تا پایان دولت دوازدهم به استان‌های پیشتاز در میزان برخورداری از گاز طبیعی تبدیل می‌شود.

۹۹.۴ درصد خانوار شهری و ۶۷ درصد خانوار روستایی آذربایجان غربی از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


از من مپرس