آموزش پاک کردن آرایش صورت با روش صحیح


داشتن پوستی زیبا و درخشان نقش مهمی را در زیبایی ایفا می کند و همانطور که بسیاری از خانم علاقه زیادی به آرایش دارند باید به این نکته نیز توجه کنند که باقی ماندن آرایش بر روی صورت به مدت طولانی باعث بروز جوش و چین و چروک بر روی پوست می شود، بنابراین در صورتی که با آرایش صورت به رختخواب می روید باید منتظر برروز مشکلاتی بر روی پوست تان نیز باشید که...

داشتن پوستی زیبا و درخشان نقش مهمی را در زیبایی ایفا می کند و همانطور که بسیاری از خانم علاقه زیادی به آرایش دارند باید به این نکته نیز توجه کنند که باقی ماندن آرایش بر روی صورت به مدت طولانی باعث بروز جوش و چین و چروک بر روی پوست می شود، بنابراین در صورتی که با آرایش صورت به رختخواب می روید باید منتظر برروز مشکلاتی بر روی پوست تان نیز باشید که با کمک روش های صحیح جهت تمیز کردن آرایش از روی صورت می توانید صورتی زیبا و سالم داشته باشید.

آموزش پاک کردن آرایش صورت با روش صحیح

آموزش مرحله به مرحله پاک کردن آرایش

امروزه به دلیل اینکه بسیاری از مواد آرایشی در برابر گرما مقاوم هستند ساعت های زیادی بر روی پوست می مانند در نتیجه خیال بسیاری از افراد از بابت تجدید آرایش راحت است اما همانطور که می دانید استفاده از لوزام آرایشی که ماندگاری بالایی بر روی پوست دارند باعث به وجود آمدن مشکلات جبران ناپذیری می شود به همین خاطر در این مقاله شما را با نحوه تمیز کردن آرایش از روی پوست آشنا خواهیم کرد.

پاک کردن چشم و ابرو

تمیز کردن آرایش چشم و ابرو از اولین مراحل تمیز کردن آرایش از روی صورت می باشد که به منظور از بین بردن مواد آرایشی از روی چشم به خصوص هنگامی که از ریمل ضد آب استفاده کرده اید مقداری پاک کننده آرایشی با پایه مواد روغنی بر روی یک پد یا گوش پاک کن بزنید سپس بر روی مژ های بسته قرار دهید و کمی فشار دهید تا محلول ریمل و خط چشم را پاک کند، بعد از خیس شدن مژه ها با یک پد آن را تمیز کنید.

آموزش پاک کردن آرایش صورت با روش صحیح

نکته : به منظور پاک کردن چشم ها سعی کنید این محلول به داخل چشم ها نرود زیرا دارای ترکیبات روغنی است و همچنین برای تمیز کردن چشم ها به هیچ وجه از پنبه استفاده نکنید.

پاک کردن رژگونه و کرم پودر

مراحل دیگر جهت پاک کردن آرایش، تمیز کردن صورت از کرم پودر و رژگونه است بنابراین مقداری پاک کننده آرایشی بر روی انگشت تمیز خود بریزید سپس همه جای پوست تان را مانند : زیر چونه، پایین گوش و خطر رویش مو به شکل چرخشی و دورانی به مدت چهل و پنج ثانیه ماساژ دهید در صورتی که از کرم پودر استفاده کرده اید باید محلول تان پایه روغنی داشته باشد.

آموزش پاک کردن آرایش صورت با روش صحیح

نکته : در صورتی پوست تان نسبت به پد آرایشی حساس نیست و دارای پوست چربی هستید می توانید به جای انگشت از پد استفاده کنید ولی اگر دارای پوست حساسی هستید از پنبه آغشته به پاک کننده آرایش استفاده نمایید.

تمیز کردن رژ لب

به منظور پاک کردن رژ لب بر روی لب یک لایه تقریبا ضخیم وازلین بزنید و پس از زمان پنج دقیقه با کمک یک پد تمیز لب ها از رژ پاک نمایید، دقت داشته باشید که پد را بر روی لب ها محکم نکشید و به شکل دایره ای بر روی لب ها حرکت دهید.

در صورتی که هنوز بر روی لب ها رنگ رژ باقی مانده بود و یا لب هایتان پوسته پوسته شده است کمی عسل و شکر قهوه ای با هم مخلوط نمایید و ترکیب حاصل را بر روی لب ها بمالید و در نهایت صورت تان را بشویید و از یک مرطوب کننده با کیفیت بالا استفاده کنید.

آموزش پاک کردن آرایش صورت با روش صحیح

استفاده از تونر

اکثر پاک کننده ها سبب از بین رفتن آرایش غلیظ از روی صورت می شوند در نتیجه نیازی به استفاده از تونر برای تمیز شدن صورت از آرایش نمی باشد، استفاده از تونر در کنار پاک کننده های آرایشی سبب کاهش چربی پوست و خشکی پوست می شود بنابراین استفاده از تونر برای افرادی که دارای پوست چرب هستند مناسب است.

استفاده از دستمال مرطوب

برای تمیز کردن رژگونه و کرم پودر از روی صورت به هیچ عنوان از دستمال های مرطوب کننده بچگانه استفاده نکنید زیرا، این دستمال به منظور نرم شدن پوست پای نوزاد تولید شده است و برای پاک سازی پوست از آرایش مناسب نمی باشند.

آموزش پاک کردن آرایش صورت با روش صحیح

شستن صورت با آب ولرم

بعد از تمیز کردن صورت از مواد آرایشی باقی مانده آرایش را با آب ولرم بشویید فقط به خاطر داشته باشید که استفاده از آب داغ یا سرد سبب وارد شدن شوک به پوست تان می شود.

آموزش پاک کردن آرایش صورت با روش صحیح

خشک کردن صورت

در مرحله آخر از آموزش نحوه صحیح تمیز کردن صورت از مواد آرایشی پس از شستن صورت با آب ولرم به منظور خشک کردن پوست تان از پارچه یا حوله ای تمیز استفاده کنید و از کشیدن و مالیدن حوله بر روی پوست پرهیز کنید، در پایان از مرطوب کننده استفاده کنید.

آموزش پاک کردن آرایش صورت با روش صحیح

تمیز کردن آرایش برای افرادی که دارای پوست خشک هستند

افرادی که از خشکی پوست رنج می برند باید به شکلی آرایش را از روی پوست شان پاک کنند که پوست شان از آنچه که هست خشک تر نشود بهتر است موارد زیر را رعایت کنند:

استفاده از پاک کننده های مخصوص پوست خشک استفاده از پاک کننده های چرب ماساژ صورت با روغن به منظور از بین بردن آرایش یا آلودگی صورت خود با کف یا ژل پاک کننده شسته و با لیف گرم پاک کننده را از بین ببرند تا پوست شان لایه برداری شود. استفاده از کرم مرطوب کننده

آموزش پاک کردن آرایش صورت با روش صحیح

نکاتی در رابطه با تمیز کردن آرایش از روی پوست

۱.همانطور که می دانید پوست اطراف چشم حساس و نازک است به همین دلیل در زمان تمیز کردن باید مراقب باشید تا قرمز و ملتهب نشود و برای تمیز کردن چشم از مواد پاک کننده آرایش با پایه روغنی که مخصوص چشم باشد استفاده نمایید و با حرکت آرام و ملایم آرایش چشم تان را تمیز کنید.

۲. از یک پاک کننده آرایش خوب استفاده کنید که در آن الکل به کار نرفته باشد زیرا الکل باعث خشک شدن پوست می شود بنابراین پیش از خرید پاک کننده بر روی بازویتان تست کنید و در صورتی که به آن حساسیت نداشتید آن را خریداری نمایید.

۳. حتی اگر آرایش نمی کنید در پایان روز به منظور از بین رفتن آلودگی از روی پوست و جلوگیری از جوش زدن صورت تان را با کمک یک پاک کننده ملایم تمیز نمایید سپس آرایش باقی مانده آن را با آب ولرم بشویید، صورت تان را آهسته با پارچه یا حوله تمیز خشک کنید و در آخر از مرطوب کننده استفاده کنید.

آموزش پاک کردن آرایش صورت با روش صحیح

آشنایی با چند پاک کننده دست ساز

وازلین و مرطوب کننده : مقداری از این دو را با هم ترکیب کنید سپس بر روی پنبه بمالید و با آن آرایش تان را پاک کنید.

روغن زیتون : بر روی یک پد پنبه چند قطره روغن بادام یا زیتون بریزید سپس به صورت حرکت دایره ای آرایش صورت تان را پاک کنید.

ماست : پنبه آغشته به ماست را بر روی صورت تان بزنید سپس صورت تان را با آب سرد بشویید.

شیر و روغن بادام : دو تا سه قطره روغن بادام را با یک قاشق غذا خوری پرشیر ترکیب کنید سپس بر روی یک پارچه تمیز بریزید و پارچه را بر روی پوست تان اعمال کنید و در نهایت با یک دستمال یا پنبه صورت تان را پاک کرده و بشویید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی