بسیاری از مردم رابطه کفر و فقر را نمی‌دانند/ انسان‌های مومن دنیای آباد را می‌سازند


بسیاری از مردم رابطه کفر و فقر را نمی‌دانند/ انسان‌های مومن دنیای آباد را می‌سازند

یک استاد حوزه و دانشگاه مردم درباره شیوه محقق شدن عدل و داد به هنگام ظهور اطلاعات ندارند، گفت: مردم ما به اربعین و عاشورا ایمان دارند اما نمی‌دانند که دنیای آنها در همین اربعین و عاشورا می‌تواند تامین شود.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «علیرضا پناهیان» جمعه، ۶ دی ماه در مراسم دعای ندبه مهدیه تهران به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: متاسفانه وجود برخی نواقص عمده در آموزش دین سبب مشکلات جدی در جامعه ایمانی شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه همین نواقص سبب شده که افراد جامعه درباره دین تصور درست و واقع‌بینانه ای نداشته باشند و گاهی حتی سبب دین‌گریزی و دین‌ستیزی آنها شود، افزود: آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها موظف هستند این نواقص را رفع کنند اگرچه وظیفه اصلی رفع چنین نواقصی بر عهده حوزه‌های علمیه است.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه برای تقویت ایمان و باورهای دینی مردم زحمات فراوان کشیده و جامعه امروز ما دچار نقص نیست اما همان اندک نقص در بخش تعلیمات دینی هم ضربه‌های سختی به جامعه زده است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه پایه‌های ایمانی مردم کشورمان محکم بنا شده و آنها محب خداوند و ائمه معصومین(ع) هستند، اضافه کرد:‌ مردم کشور ما ایمان و اعتقاد قوی دارند که شبهات نمی‌تواند آن را دچار تزلزل کند.

این استاد حوزه و دانشگاه درباره نقص موجود در تعلیمات و تبلیغات دینی، ابراز کرد: از جمله نواقص این است که تصور می‌شود اگر امیرمومنان امام علی(ع) به حکومت برسند در جامعه رفاه و آسایش حاکم شده و فساد و تباهی کامل از بین خواهد رفت در حالی که شیوه به وجود آمدن چنین حالتی در جامعه را نمی‌دانند.

وی با اشاره به مثال‌های دیگر بیان کرد: در آیات و روایات به مساله مادیات توجه شده است اما در تعلیمات دینی ما به این امر توجه نمی‌شود، یا اینکه مردم درباره شیوه محقق شدن عدل و داد به هنگام ظهور اطلاعات ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با استناد به روایتی از امیرمومنان امام علی(ع)، گفت: حضرت(ع) می فرمایند: اگر مردم از من تبعیت و اطاعت می‌کردند تا روز قیامت از برکات گوارای آسمان و زمین برخوردار می شدند؛ این برکات و فراوانی که حضرت امیر(ع) به آن اشاره کردند بسیار بیش از آن چیزی است که تصور می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه یکی از بزرگترین نقص‌ها در تعلیمات دینی شیوه کسب رفاه مادی و امنیت در سایه ایمان است، تاکید کرد: این امر وقتی تبدیل به فاجعه می‌شود که برخی هنگام انتخابات در جامعه ایمانی شعار دنیایی و ضد دین سر می‌دهد و متاسفانه رای می آورند.

وی افزود: مردم ما به اربعین و عاشورا ایمان دارند اما نمی‌دانند که دنیای آنها در همین اربعین و عاشورا می‌تواند تامین شود نه توسط برخی دروغگویان که صرفا شعار دنیایی می‌دهند بدون اینکه توان کاری داشته باشند!

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه باید ارتباط بین ایمان و مادیات برای مردم آشکار شود که آنها بدانند یک انسان مومن چگونه می‌تواند دنیا را آباد کند، ابراز کرد:‌ اگر این علم و دانش بین مردم ترویج داده شود هنگام انتخابات حتی افراد بی‌دین و کافر هم به مومنان رای خواهند داد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: بیشتر مردم تهران رفتار دینی دارند اما اگر برخی از آنان به شعارهای بی دینی رای می‌دهند به این دلیل است که نمی‌دانند ایمان چگونه می تواند به ثروت، رفاه و آسایش تبدیل شود، اگر مردم نسبت به این علم و دانش آگاهی کسب کنند اوضاع اقتصادی و معیشتی کشور سامان خواهد یافت.

وی با بیان اینکه اگر ۴۰ سال پس از انقلاب هنوز دیانت ما عین سیاست و سیاست ما عین دیانت‌مان نیست یا اقتصاد دینی نداریم مقصر حوزه‌های علمیه هستند، گفت:‌ اگر امروز بسیاری از مردم ارزش‌هایی همچون حجاب را قبول دارند اما به آن عمل نمی‌کنند به این دلیل است که آنها درباره رابطه کفر و فقر اطلاع و آگاهی ندارند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: اگر مردم به مسئولان ضعیف یا رانت‌خوار رای می‌دهند به این دلیل است که در تعلیمات دینی ما نقص وجود دارد و حوزه‌های علمیه رابطه تقوا و آبادانی دنیا را برای مردم تبیین نکرده اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد:‌ مردم درباره رابطه صحیح مدیریت جامعه با تقوا آگاهی لازم را ندارند، اگر حوزویان این امر مهم را درست توضیح داده بود دیگر کسی به نماینده بی تقوا یا با ایمان ضعیف رای نمی داد زیرا می‌دانستند انسان‌های مومن دنیایی آباد می‌سازند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر مسئولان باتقوا به مدیریت برسند مشکلات کشور حل خواهد شد، انقلابیون در انتخابات آینده به تبعیت از حضرت زهرا(س) با تبلیغات چهره به چهره نتیجه رای دادن به مدیران باتقوا را برای مردم تبیین کنند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت