بصیرت از عوامل مهم یاری ولایت و امامت است


بصیرت از عوامل مهم یاری ولایت و امامت است

یک استاد حوزه‌علمیه با بیان‌اینکه نباید به حد خاصی از بصیرت اکتفا کرد چراکه فوق هر بصیرتی، بصیرت دیگری وجود دارد، گفت: بصیرت، نور عقل و یکی از عوامل مهم یاری ولایت و امامت، است.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان،، حجت الاسلام «حیدری کاشانی» شامگاه جمعه، ۶ دی‌ماه در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: طبق آیات قرآن کریم پیامبران موظف بودند که مردم را به بصیرتی برسانند که بر اساس آن خداپرست شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه یکی از صفات الهی بصیر است که انسان هم می‌تواند خود را شبیه این صفت الهی کند، تاکید کرد:‌ بصیرت یعنی تیزبینی و واقع‌بینی که در قرآن ۴۲ بار تکرار شده است.

وی با بیان اینکه در جامعه اسلامی باید مسئولان حتما بصیرت و توانمندی لازم را داشته باشند و کسانی که این شاخصه را ندارند اجازه دریافت مسئولیت ندارند، ابراز کرد:‌ مسئولان بی‌بصیرت مدیریت شایسته نخواهند داشت به همین دلیل مردم نباید به آنها رای بدهند.

حجت الاسلام حیدری کاشانی با بیان اینکه یکی از عوامل مهم یاری ولایت و امامت، بصیرت است، تصریح کرد: بصیرت نور عقل است و اگر مردم از مسیر حق رویگردان می‌شوند به علت نبود بصیرت است.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه بصیرت نور چشم و باطن است و انسان باید از آن مراقبت و محافظت کند، گفت: امیرمومنان امام علی(ع) درباره اهمیت بصیرت فرمودند: تحمل انسانی که از چشم نابینا است بسیار راحت‌تر از تحمل کسی است که بصیرت ندارد.

وی با بیان اینکه انسان بی‌بصیرت ظاهربین است، اضافه کرد:‌ منافقان و دشمنان اسلام افرادی بی‌بصیرت هستند که واقع‌بینی و عاقبت‌نگری ندارند همین شاخصه‌ها عامل تمایز خط مومنان از منافقان و کافران است.

حجت الاسلام حیدری کاشانی با استناد به آیاتی از قرآن کریم مبنی بر اینکه در بین ادیان آسمانی مسیحیان مشتفق‌ترین و مهربان‌ترین نسبت به دین اسلام هستند، گفت: بر همین اساس هنگام ظهور بسیاری از مسیحیان در کنار حضرت مسیح(ع) امام عصر(عج)‌را یاری می‌کنند اما یهودیان بی بصیرت به دشمنی می پردازند.

این استاد حوزه علمیه افزود: در زمان حضرت موسی(ع) قارون یکی از افراد انقلابی، قدیس و مفسر کتاب الهی بود اما به علت دنیا‌دوستی و نداشتن بصیرت، گرفتار عذاب الهی شد در مقابل مومن آل فرعون پسرخاله فرعون با داشتن بصیرت و ایمان عاقبت به خیر شد طوری که هنگام رجعت هم از یاری‌کنندگان امام عصر(عج) خواهد بود.

وی با اشاره به داستان زبیر یکی از سرداران و صحابی حضرت رسول(ص) که در نتیجه تبعیت از فرزند ناخلف خود مقابل ولایت قد علم کرد، اظهار کرد:‌ امروز هم بسیاری از مسئولان در نتیجه تبعیت از آقازاده‌های خود همچون زبیر مقابل ولایت ایستادند و جهنمی شدند.

حجت الاسلام حیدری کاشانی با استناد به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب درباره بصیرت، گفت:‌ نباید به حد خاصی از بصیرت اکتفا کرد فوق هر بصیرتی بصیرت دیگری وجود دارد، دشمنان و منافقان سعی می‌کنند با بی‌بصیرتی، ظاهربینی و عوام فریبی مردم کار خود را پیش ببرند.

این استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد:‌ در ملت و قومی افرادی همچون معاویه و عمروعاص وجود دارند که با استفاده از جهالت و بی‌بصیرتی مردم آنها را مقابل نور ولایت قرار داده یا از آن دور می‌کنند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا