50 واحد اقتصادی تعطیل لرستان احیا شد


50 واحد اقتصادی تعطیل لرستان احیا شد

خرم‌آباد - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: در 2 سال گذشته 50 واحد راکد و تعطیل دراین استان به چرخه تولید برگشته‌اند.

به گزارش ایرنا، اسد عبدالهی شامگاه چهارشنبه در جلسه با مدیران واحدهای اقتصادی بزرگ لرستان با بیان اینکه طرح های اقتصادی استان فعال هستند، بیان کرد: واحدهای راکد و نیمه تعطیل و یا تملک شده توسط بانک ها پیگیری شده و حدود ۵۰ واحد راکد در استان احیا شده و به چرخه تولید برگشته‌اند.

وی با اشاره به پیگیری مشکلات ارزی و بانکی واحدهای اقتصادی لرستان گفت: هشت هزار و ۱۱۸ نفر در واحدهای صنعتی استان مشغول به کار هستند و بخش عمده‌ای از صادرات و درآمد ارزی سال گذشته استان متعلق به ۲۲ واحد صنعتی استان بود.

معاون استاندار لرستان اظهار داشت: واحدهای اقتصادی فعال استان در سال گذشته ۶۳ میلیارد تومان مالیات و ارزش افزوده به استان کمک کرده‌اند.

وی افزود: کوچکترین مشکلات واحدهای صنعتی استان به صورت جدی پیگیری می شود و بخش تولید و اشتغال استان در اولویت قرار گرفته است.

به گفته وی لرستان دارای واحدهای اقتصادی مهمی است که شرکت های داروسازی های استان از این جمله هستند.

وی همچنین اظهار داشت: بهترین شاخص های داروسازی کشور در لرستان وجود دارد و لرستان از قطب های مهم داروسازی کشور است.

عبدالهی ادامه داد: همچنین پالایشگاه پلدختر در حال احداث است که در آن نفت خام تبدیل به قیر، گازوئیل و روغن و در فاز دوم تبدیل به بنزین می‌شودو سرمایه گذاری این پالایشگاه از سوی بخش خصوصی صورت گرفته است.

وی با اشاره به ظرفیت اشتغالزایی کشت و صنعت ادامه داد: اکنون۲ هزار و ۳۰۰ نفر اشتغالزایی در این راستا در خرم آباد ایجاد شده است.

عبدالهی گفت: همچنین ایجاد چهار واحد جدید در پتروشیمی خرم آباد در دستور کار قرار گرفته و یکی از واحدهای آن طی دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان افزود: مشکلات نساجی و لاستیک سازی و عظیم خودرو در حال پیگیری است و با ایجاد ستاد تسهیل و رونق تولید و مصوبات آن، شورای توسعه و برنامه ریزی استان، شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، کارگروه اشتغال در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی برگزار شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد