وزیر رژیم صهیونیستی: شهرک‌سازی در کرانه باختری را متوقف نخواهیم کرد


وزیر رژیم صهیونیستی: شهرک‌سازی در کرانه باختری را متوقف نخواهیم کرد

تهران-ایرنا- ایلی کوهن وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب تاکید کرد که رژیم تل‌آویو شهرک‌سازی در کرانه باختری را متوقف نخواهد کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی "المنار" لبنان، کوهن" در بازدید از شهرک‌نشین "بیت ایل" اظهار کرد که دولت تل‌آویو به ساخت و ساز در سراسر اراضی اشغالی ادامه خواهد داد.

در همین راستا، "نفتالی بنت" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از ایجاد ۷ منطقه حفاظت شده طبیعی در کرانه باختری و توسعه ۱۲ منطقه دیگر خبر داد.

مردم کرانه باختری این تصمیم رژیم صهیونیستی را در راستای کاهش قدرت ساخت و ساز مردم فلسطین و همچنین بهانه ای برای شهرک سازی در آینده می دانند.

رسانه‌های صهیونیستی این اقدام بنت را یک گام بی‌سابقه در ۲۵ سال گذشته اعلام کردند.

رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۹ طرح ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی را تصویب کرده است. این در حالی است که طی دو سال گذشته در مجموع با ساخت ۶ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در اراضی اشغالی موافقت شد.

آمارهای ارائه شده از سوی جنبش اسرائیلی "صلح اکنون" نیز نشان می‌دهد که هم‌اکنون ۱۳۲ شهرک صهیونیست‌نشین و ۲۱۲ کانون شهرک‌نشینی در کرانه باختری احداث شده که ۴۲۸ هزار صهیونیست در آن سکونت دارند.

"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در ماه‌های گذشته اعلام کرده بود که به زودی بخش‌هایی از کرانه باختری از جمله تمام شهرک‌های صهیونیستی واقع در این منطقه را به مناطق تحت سیطره خود ملحق کند.

وی گفت که رژیم صهیونیستی به دنبال آن است که موافقت آمریکا را با الحاق این بخش به اسرائیل را بدست آورد.

بی‌تردید توسعه شهرک‌سازی در اراضی اشغالی فلسطین در سال ۲۰۱۹ بدون چراغ سبز دولت دونالد ترامپ صورت نمی‌گیرد.

در همین راستا، "مایک پمپئو" ۲۷ آبان ماه گفته بود، دولت آمریکا اعلام می‌کند که شهرک‌سازی اسرائیل در کرانه باختری مغایر با حقوق بین‌الملل نیست، اظهاراتی که با محکومیت بسیاری از کشورها از جمله کشورهای اسلامی و عربی رو به رو شد.

احداث واحدهای جدید شهرک‌سازی نقض آشکار قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد است. این قطعنامه که ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ (۳دی ۹۵) با رای مثبت ۱۴ عضو و تنها رای ممتنع دولت باراک اوباما به تصویب رسید، ضمن غیر قانونی خواندن شهرک‌سازی در خاک فلسطین، از رژیم صهیونیستی می‌خواهد که عملیات شهرک‌سازی را متوقف کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی