توانمندی نیروی هوایی ارتش برای مقابله با پیشرفته‌ترین سلاح‌ها


توانمندی نیروی هوایی ارتش برای مقابله با پیشرفته‌ترین سلاح‌ها

معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش: نیروی هوایی در حوزه جنگ الکترونیک به دستاورد‌های مهمی دست یافته و توان بازدارندگی پیشرفته‌ترین سلاح‌های دشمنان را دارد.

توانمندی نیروی هوایی ارتش برای مقابله با پیشرفته‌ترین سلاح‌هابه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ خلبان مهدی هادیان، معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش با اشاره به برگزاری رزمایش‌ها در سطح نیروی هوایی ارتش گفت: نیرو‌های مسلح همواره جهت حفظ آمادگی رزمی رزمایش‌هایی را برگزار می‌کنند که نیروی هوایی نیز از این قاعده مستثنی نیست و در طول سال برنامه‌های مرتبط با رزمایش‌ها را دنبال می‌کند.
وی افزود: نیروی هوایی ارتش ضمن برگزاری رزمایش‌های عمومی و تخصصی بر اساس تدبیر سلسله مراتب فرماندهی، رزمایش‌های مشترک و همچنین رزمایش غیر مترقبه را نیز در بخش‌هایی از کشور که از پیش تعیین شده است، برگزار می‌کند.
معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه ما باید همواره در برابر دشمنان آماده باشیم، گفت: با توجه به حوزه تهدید‌های فرامنطقه‌ای، نیروی هوایی نیز باید همچون سایر نیرو‌ها در ارتش و نیرو‌های مسلح همواره آماده باشد تا در زمان مواجهه با دشمن، بتوانیم پاسخگوی هر سطحی از تهدید‌ها باشیم.
امیر سرتیپ هادیان با اشاره به توانمندی نیروی هوایی در حوزه طراحی و ساخت سامانه‌های دفاعی عنوان کرد: امروز در حوزه دفاعی مجموعه دانشمندان جوان در ارتش، سپاه، صنایع دفاع و شرکت‌های دانش‌بنیان توانستند در حوزه فناوری و تجهیزات به بومی‌سازی و طراحی و ساخت بومی انواع تجهیزات آفندی، پدافندی و پروازی دست یابند.
وی تجهیزات جنگال (جنگ الکترونیک) را از مهمترین سامانه‌های اثرگذار در توان رزم برشمرد و افزود: نیروی هوایی در این حوزه به دستاورد‌های مهمی دست یافته است و مردم مطمئن باشند که در این رابطه توان بازدارندگی قابل توجهی در سطح نیرو وجود دارد که می‌تواند پاسخگوی پیشرفته‌ترین سلاح‌های دشمنان باشد.
معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش همچنین در خصوص الزامات آموزشی در نیروی هوایی گفت: با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه فناوری و تجهیزات و همچنین گستردگی حوزه تهدیدها، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است و در این رابطه از دروس و اساتید به‌روز و توانمند استفاده می‌کنیم.
امیر سرتیپ هادیان ادامه داد: آموزش‌های امروز باید پاسخگوی نیاز عملیاتی ما در ارتش جمهوری اسلامی ایران باشد؛ لذا بنا به تدابیر و سیاست‌هایی که از ستاد کل نیرو‌های مسلح و ارتش و معاونت تربیت و آموزش ارائه می‌شوند، امروز نیرو‌های ما در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری و مرکز آموزش‌های هوایی شهید خضرایی در امور مختلف تخصص‌های مربوطه را با روش‌های متداول و نوین فرامی‌گیرند.
معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش گفت: این آموزش‌ها در حوزه تولید قطعات، ساخت قطعات، رفع معایب، مهندسی معکوس و در حوزه حفظ و نگهداری جنگنده‌ها، آموزش‌های پروازی و ارتقای توان رزم را در بر می‌گیرد؛ لذا پرواز عملیاتی صد‌ها جنگنده شکاری و بمب‌افکن نیروی هوایی به دست جوانان این مرز و بوم انجام می‌شود.
معاون فرهنگی و روابط عمومی ستاد ارتش
دومین جشنواره سراسری سرود ستاد ارتش
حجت الاسلام والمسلمین سعید نصیرالاسلامی، معاون فرهنگی و روابط عمومی ستاد ارتش گفت: دومین جشنواره سراسری سرود ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان «نوای حماسه»، ۲۸ تا ۳۰ دی به میزبانی اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش در سالن همایش‌های گروه مخابرات این ستاد برگزار خواهد شد. در این جشنواره حدود ۳۰ گروه سرود در بخش کارکنان وظیفه، کارکنان پایور و خانواده‌های این عزیزان از یکان‌های تابعه ستاد ارتش و در مقاطع سنی گوناگون با هم به رقابت خواهند پرداخت.
وی اضافه کرد: پاسداشت مفاهیم و ارزش‌های دینی، مکتبی و جهادی، تاکید بر ولایت‌مداری، بصیرت دینی و سیاسی، مردم داری ارتش جمهوری اسلامی ایران، نقش محوری خانواده‌ها در حمایت از رزمندگان و ایثارگران سال‌های حماسه و جهاد، عفاف و حجاب خانواده‌ها و امید بخشی به جوانان از موضوع‌های مورد تاکید در متن و محتوای سرود‌های اجرایی این جشنواره است.
معاون فرهنگی و روابط عمومی ستاد ارتش با بیان اینکه حمایت از آثار فاخر شعر و موسیقیِ انقلابی به عنوان یکی از اولویت‌های فرهنگی اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش است، گفت: تولید و حمایت از آثار فاخر در شعر و موسیقی که از نیاز‌های اساسی جامعه امروز و جوانان ما بوده و می‌تواند در ارائه سبک زندگی اسلامی و دینی موثر باشد همواره مورد تاکید این اداره است.
وی خاطرنشان کرد: گروه‌های برتر این جشنواره به مرحله نهایی جشنواره سراسری سرود «نغمه‌های بهشتی» سازمان عقیدتی سیاسی ارتش که ۱۹ تا ۲۱ بهمن ماه برگزار می‌شود راه می‌یابند و آثار آنان به عنوان آثار منتخب هنری به صورت لوح فشرده منتشر خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)