گفت و گوی صریح ظریف و وزیر خارجه دانمارک


گفت و گوی صریح ظریف و وزیر خارجه دانمارک

تهران - ایرنا - وزیران امور خارجه ایران و دانمارک درباره برجام و بی‌عملی اروپایی ها در قبال تعهدات خود و ترس از آمریکا گفت وگو کردند.

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، یپ کوفود وزیر امور خارجه دانمارک در حاشیه اجلاس گفت وگوی رایسینا در هند با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت وگو و تبادل نظر کرد.

در این دیدار گفت وگوی صریحی در خصوص عوامل تنش و ناامنی در منطقه خلیج فارس به ویژه نقش و حضور آمریکا و متحدان غربی آن در منطقه، برجام و بی‌عملی اروپایی‌ها در قبال تعهدات خود و ترس از آمریکا و دیگر موضوعات مورد علاقه انجام شد.

ظریف که از سه شنبه شب برای شرکت در پنجمین اجلاس گفت و گوی بین المللی رایسینا وارد دهلی نو شده است، ‌ امروز در دیدار با نارندرا مودی نخست وزیر هند درباره روابط دوجانبه، همکاری‌های تجاری و اقتصادی بویژه در حوزه انرژی، همکاری در چابهار و مهمترین موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کرد.

دیدار و گفت و گو با وزیر خارجه استونی، آجیت دوال مشاور امنیت ملی هند از دیگر دیدارهای ظریف در حاشیه رایسینا بود.

وی امروز همچنین در دیدرا با حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان درباره تحولات منطقه ای به‌ویژه پس از ترور سپهبد شهید سلیمانی و آخرین شرایط سیاسی و گفت وگوهای صلح در افغانستان تبادل نظر کرد.

اجلاس گفت و گوی بین‌المللی رایسینای هند از روز سه‌شنبه به مدت سه روز (۲۴ تا ۲۶ دی ماه) در شهر دهلی‌نو با حضور وزرای امور خارجه کشورهای مختلف از جمله ایران برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا