کارگاه آموزشی روش‌های نوآوریِ طراحی و تولید دستبافته‌ها در اراک برگزار شد


کارگاه آموزشی روش‌های نوآوریِ طراحی و تولید دستبافته‌ها در اراک برگزار شد

اراک - ایرنا - کارگاه آموزشی روش‌های خلاقیت و نوآوری در طراحی و تولید دستبافته‌ها روز چهارشنبه در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اراک برگزار شد.

این کارگاه با هدف ایجاد انگیزه، ارتقای مهارت و دانش افزایی در حوزه خلاقیت و ایده پردازی با حضور یکی از اساتید طراحی قالی و با حضور جمعی از طراحان، تولیدکنندگان، دانش آموختگان و فروشندگان این حوزه برگزار شد.

استاد طراحی قالی در این کارگاه با اشاره به ضرورت دانش افزایی در حوزه دستبافته‌ها گفت: مهم ترین شاخصه دستبافته ها در کشور، نیاز جامعه و تناسب داشتن آن با سبک زندگی مردم است.
« امید بنام» با تاکید بر فراگیری راهبردهای خلاقیت و تمرین افزود: هنر و هنرمند بدون داشتن خلاقیت و نوآوری به زوال می رود، چون بازار فروش را کم کم از دست خواهد داد.
این «استاد طراحی قالی ایران» افزایش مهارت در طراحی را از ضروریات دانست و تصریح کرد: افزایش مهارت در بخش طراحی قالی در زنجیره ارزش، به عنوان یکی از حلقه های مهم ایجاد ارزش افزوده است.
«مدیر رسته ملی دستبافته ها طرح تکاپو وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی»، شناسایی افراد مستعد در هر استان برای همکاری در سطح ملی، سعی در ایجاد انگیزه برای خلاقیت و نوآوری در طراحی و تولید دستبافته ها با تاکید بر هویت هر منطقه را از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه عنوان کرد.
«بنام» ادامه داد: امروز می توان با استفاده از تکنیک ها و توجه به مقوله های الهام بخش، ایده پردازی و نوآوری داشت.
کارگاه آموزشی روش های خلاقیت و نوآوری در طراحی و تولید دستبافته ها که به همت رسته ملی دستبافته ها، زیر مجموعه طرح تکاپو وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با همکاری کارگزار اشتغال استان مرکزی، اتاق بازرگانی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی که در روز چهارشنبه برگزار شد.

محورهای تخیل و تفکر، تفکر خلاق، نوآوری، الگوهای خلاق در دستبافته ها مورد بحث قرار گرفت و آثار و تولیدهای شرکت های موفق ارزیابی شد و در انتهای جلسه پاسخ به پرسش های حاضران پاسخ داده شد.

بیش از ۱۱ هزار بافنده قالی استان مرکزی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی