90 کیلومتر کابل مسی در کردستان به فیبر نوری تبدیل شد


90 کیلومتر کابل مسی در کردستان به فیبر نوری تبدیل شد

سنندج - ایرنا - مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در بیش از 34 نقطه استان حدود 90 کیلومتر کابل مسی تلفن ثابت به فیبر نوری تبدیل شده است.

آزاد حکمت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون عملیات تبدیل کابل مسی به فیبر نوری در سه روستای بنی رزان، قائی برد و احمد آباد بانه و روستای آساوله سنندج انجام شده است.

وی اضافه کرد: قرار است در فاز دوم این طرح و تا پایان سال جاری کار تبدیل کابل مسی به فیبر نوری در ۴۴ نقطه روستایی (روستاهای اقماری/ مراکز اصلی) با ۱۲۳ کیلومتر انجام شود.

مدیر مخابرات منطقه کردستان افزود: افزایش رضایتمندی، ارائه انواع سرویس‌ها در بستر IP، بهبود کیفیت خدمات مخابراتی در حوزه تلفن ثابت و ارتقای امنیت اطلاعات از جمله مزایای ایجاد فیبر نوری است.

حکمت یادآور شد: در راستای ارتقا و یکسان‌سازی سطح خدمات به مشترکان، افزایش کیفیت محصولات مخابراتی در تمام نقاط شهری و روستایی از جمله برنامه‌های مخابرات منطقه است.

وی از اجرای چهار هزار و ۶۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در استان خبر داد و گفت: بهره‌مندی مشترکان از ارتباطات بروز مبتنی بر تکنولوژی IP BASE و همچنین حرکت روبه تند و گرایش به شهر هوشمند، استفاده از تجهیزات فیبر نوری را ناگزیر کرده است.

در حال حاضر یک هزار و ۶۰۱ روستای کردستان از خدمات ارتباطی مخابرات بهره‌مند هستند، تعداد شماره‌های منصوبه تلفن ثابت در کردستان، ۵۸۶ هزار و ۴۱۲ فقره و مشغول بکار نیز ۴۹۰ هزار و ۴۴۲ مورد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی