لزوم تکمیل یادمان‌های شهدا در آذربایجان‌غربی


لزوم تکمیل یادمان‌های شهدا در آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تکمیل یادمان‌های شهداست، گفت: تخصیص اعتبار مورد نیاز و تسریع در تکمیل یادمان های در دست احداث باید در دستور کار مدیران مسوول قرار بگیرد.

محمدمهدی شهریاری روز چهارشنبه در چهارمین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، افزود: امروز بیش از پیش به ترویج ارزش‌های والای شهدا در راستای تقویت وحدت و همدلی در کشور نیاز داریم.

وی بیان کرد: تکمیل موزه دفاع مقدس و احداث یادمان شهدا سهم موثری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد و احجرای برنامه‌های ترویجی خلاقانه نیز باید در دستور کار قرار بگیرد.

استاندار آذربایجان‌غربی از تلاش‌های انجام گرفته توسط مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و شهرداری در خصوص اقدامات ترویجی در حوزه ایثار و شهادت قدردانی نمود.

در این جلسه آخرین وضعیت راهیان نور، تکمیل یادمان شهدای گمنام، مجموعه فرهنگی و موزه دفاع مقدس و نقش دستگاه‌ها در خصوص دفاع مقدس در استان مورد بررسی قرار گرفت.

آذربایجان‌غربی جزو استان‌های مقصد برای کاروان‌های راهیان‌نور شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود و وجود مناطق عملیاتی مختلف دوران دفاع مقدس در این استان باعث شده‌است تا سالانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر از استان‌های همجوار آذربایجان‌غربی از مناطق عملیاتی آن بازدید کنند.

هشت یادمان مصوب و غیرمصوب دفاع مقدس در شهرستان‌های مختلف این استان پذیرای کاروان‌های راهیان‌نور است.

چهار یادمان مصوب شامل شهید بروجردی در سه راهی نقده، شهید امینی و شهدای دارلک در مهاباد، شهید کاظمی در پیرانشهر و شهدای بلفت و دوپازا در شهرستان سردشت می‌باشد.

یادمان شهید باکری در شهرستان ارومیه، یادمان شهدای گردان جندالله در پادگان حیدرلو، شهدای شیمیایی سردشت و یادمان شهید زین‌الدین جزو دیگر یادمان‌های موجود در سطح استان به شمار می‌رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)