نمایش فیلم «دوچ» به ژاپنی و انتشار چاپ چهاردهم «خانواده‌ی آقای چرخشی»


نمایش فیلم «دوچ» به ژاپنی و انتشار چاپ چهاردهم «خانواده‌ی آقای چرخشی»

تهران- ایرنا- نمایش فیلم سینمایی «دوچ» به کارگردانی «امیر مشهدی‌عباس» در ویژه‌برنامه‌ای با دوبله ژاپنی در شهر اکیناوا و انتشار چاپ چهاردهم کتاب «خانواده‌ی آقای چرخشی» از اخبار امروز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این فیلم بلند ۷۶ دقیقه‌ای قرار است در ویژه‌برنامه‌ای از ساعت ۱۳ تا ۱۶ روز ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ (۸ فوریه ۲۰۲۰) در سالن ریوکو شیمپو شهر اکیناوای ژاپن به نمایش درآید. به گفته برگزارکنندگان ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان اکیناوای ژاپن در این دوره با کمک ۱۳۰ هنرمند دوبله فیلم‌ها به زبان ژاپنی برگردانده شده است تا برای کودکان قابل فهم‌تر باشد.

بر اساس این گزارش فیلم دوچ تنها فیلمی است که برای نمایش در این ویژه‌برنامه انتخاب شده و قرار است پیش از نمایش آن کلیپ ۶۰ ثانیه‌ای از فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان اکیناوای که به انتخاب داوران کودک تدوین شده است نمایش داده شود. این فیلم سینمایی پیش از این در روزهای ۲۷ و ۲۸ آذر ۱۳۹۸ (۱۸ و ۱۹ دسامبر ۲۰۱۹) در بخش رسمی کوکورو ویژن در بخش مسابقه ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان اکیناوای ژاپن نیز نمایش داده شد.

بهرام دهقانیار رئیس انجمن سرود کانون شد

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طی حکمی بهرام دهقانیار را به عنوان عضو شورای سیاست‌گذاری و رییس انجمن سرود کانون منصوب کرد. محمدرضا زمردیان تاکید کرده است که سرود یکی از مردمی‌ترین مصنوعات هنری و ادبی است که با تاثیرگذاری عمیقی که در طیف­های وسیع مردمی ایجاد می­کند، می‌تواند به عنوان ابزاری ارزشمند برای بازگو کردن احساسات جمعی و حتی ملی به حساب آید.

وی هم‌چنین آورده است؛ تجربه این هنر ارزشمند را در آیین‌­های مختلف مذهبی، ملی و حماسی لمس کرده‌ایم و امروز، سرود به عنوان یک هنر گروهی که ریشه چندساله در کانون دارد می‌­تواند به عنوان یک هنر فاخر و ارزشمند بستری مناسب برای ارتباط موثر فرهنگی با نسل جدید باشد و به عنوان یک هنر گروهی، تمرین فعالیت‌­های جمعی در میان کودکان و نوجوانان به حساب آید.

معاون فرهنگی کانون در این حکم از رئیس انجمن سرود خواسته تا زمینه فعالیت این انجمن در عرصه­‌های ترویج سرود به عنوان هنری گروهی و امیدآفرین، توسعه و فراهم‌ساختن زیرساخت‌های لازم برای آموزش سرود در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را فراهم کند. هم‌چنین بسترسازی، شناسایی، جذب، آموزش و تربیت تخصصی استعدادها در میان اعضا و مربیان، برنامه‌ریزی در زمینه‌ی تولید ترانه و موسیقی­های فاخر در حوزه کودک و نوجوان برای مخاطبان در گروه­های سنی مختلف با تاکید بر ارزش‌های دینی، هویت ملی، نشاط عمومی و پرورش خلاقیت و ذهن، ایجاد بستر مناسب برای برگزاری جشنواره و مهرواره سرود کانون و تشکیل گروه هم‌خوان و استفاده از ظرفیت‌های بومی و محلی برای ترویج سرودها و ترانه‌های ریشه‌دار ایرانی را در دستور کار قرار دهد.

بهرام دهقانیار موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز و نوازنده پیانو در کارنامه هنری خود آهنگ‌سازی ترانه‌ها، موسیقی فیلم و موسیقی سریال‌های تلویزیونی بسیاری را ثبت کرده است.

کتاب خانواده‌ی آقای چرخشی به چاپ چهاردهم رسید

کتاب خانواده‌ی آقای چرخشی نوشته طاهره ایبد از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ چهاردهم رسید. کتاب خانواده‌ی آقای چرخشی داستانی فانتزی و طنز است که ماجراهای اختراعات جدید آقای بابا را روایت می‌کند. آقای بابا که همان پدر خانواده است می‌خواهد با اختراع‌های جدیدش وضعیت خانواده را بهتر کند.

این کتاب در سال ۲۰۰۵ در فهرست کتاب‌های منتخب کتابخانه بین‌المللی مونیخ آلمان قرار گرفت و تا به حال موفقیت‌هایی در مسابقه‌های ادبی و جوایزی نیز دریافت کرده است. دریافت جایزه از پنجمین دوره کتاب سال شهید غنی‌پور و جایزه ادبی پروین اعتصامی هم از جمله موفقیت‌های این کتاب است.

در خلاصه داستان این کتاب آمده است؛ پدر خانواده کم‌کم موهایش شروع به ریختن می‌کند و ذره ذره کچل می‌شود. با همه تلاش‌هایی که پدر برای جلوگیری از ریزش موهایش می‌کند روزی آخرین تار مویش هم می‌افتد و کاملا تاس می‌شود؛ اما اتفاق عجیب و خوشایندی می‌افتد. بعد از یک دوره خارش شدید که پدر هی دور خودش می‌چرخد و کله‌اش را می‌خاراند، یکهو تبدیل به یک نابغه می‌شود و با هر خارش سر و چرخشی، فکر جدیدی برای اختراعی جدید به ذهنش می‌رسد و ماجراهای خانواده چرخشی از این‌جا شروع می‌شود.

پیش‌تر نیز برخی از آثار طاهره ایبد همچون پریانه‌های لیاسندماریس، عجیب و عجیب‌های ته دریا، لاک‌پشت ترسو، خانه پغور قاتی، غاغا غولی غول غاغولی از سوی انتشارات کانون منتشر شده است. علی نامور تصویرگری کتاب یادشده را بر عهده داشته است.

این کتاب که مناسب کودکان بالای ۱۱ سال است و برای نخستین بار در سال ۱۳۸۳ در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چاپ شده، در چاپ چهاردهم با شمارگان ۶۰ هزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۶هزار و ۵۰۰ تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!