مدرسه با نشاط حال مردم را خوب می‌کند/فقر خلاقیت در نظام اداری و آموزشی


 مدرسه با نشاط  حال مردم را خوب می‌کند/فقر خلاقیت در نظام اداری و آموزشی

استاندار سمنان با اشاره به اهمیت سیستم آموزشی و آموزش و پرورش در کشور معتقد است که نشاط و سرزندگی در مدارس می‌تواند به بهترشدن حال مردم و ارتقاء و تعمیق نشاط در دیگر نهادهای اجتماعی و از جمله نهادهای خانواده و جامعه شود.

علیرضا آشناگر در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی استان که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس نهضت سوادآموزی کشور برگزار شد اظهار کرد: بی تردید آینده کشور و توسعه همه جانبه آن مرهون تلاش امروز معلمان است

به گزارش ایسنا-استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش استان با ابراز رضایت از وضعیت سواد در استان سمنان گفت: شاخص بالای سواد در استان سمنان مرهون تلاش گسترده مجموعه آموزش و پرورش استان، پیگیری معلمان و کارکنان این استان و مساعدت رسانه‌ها در این زمینه است.

استاندار سمنان با اعلام آمادگی در تامین و پرداخت ۳۰ درصد از اعتبارات شتاب بخشی سواد آموزی در دو شهرستان میامی و آرادان طی سه سال پیش بینی شده در تفاهم‌نامه، بر سرعت بخشی بر انجام این طرح و محو بیسوادی پیش از موعد مقرر در این مناطق تاکید کرد.‌

آشناگرافزود: علاوه بر رشد کمّی آموزش در سطح استان و کشور باید به کیفیت آموزش نیز توجه شود البته خوشبختانه در استان سمنان بر اساس آمار و ارقام موجود شاهد پویایی و کیفیت قابل قبول در این زمینه هستیم.

استاندار سمنان با تاکید بر لزوم تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: بدون شک توسعه آینده کشور در گرو تلاش امروز معلمان جامعه است و چنانچه این اقدام به شکل مطلوب و مورد انتظار به انجام نرسد ، کشور در آینده با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

این مقام ارشد اجرایی گفت: آموزش و پرورش اعم از کادر اداری و آموزشی نیاز به کار خلاقانه دارد و دانش آموزان باید روش‌های حل مسئله را به‌صورت خلاقانه و نو در سطح مدارس فرا بگیرند.

آشناگر همچنین اضافه کرد : متاسفانه در نظام اداری ما نیز خلاقیت زیادی به چشم نمی خورد و عادت نکرده ایم که اقدامات را خلاقانه به انجام برسانیم .

رئیس شورای آموزش و پرورش استان همچنین از مسئولان آموزش و پرورش استان خواست تا معلمان و دانش آموزان خلاق را مورد حمایت قرار داده و به انجام فعالیت‌های خلاقانه تشویق و ترغیب کنند.

استاندار سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور بر لزوم ایجاد گفتمان و نظام پذیرش نظرات و دیدگاه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: روا داری و ایجاد گفتگو در نظام آموزش و پرورش امری مهم و مورد نیاز است.

استاندار نیاز به آموزش را حقی انسانی دانست و اضافه کرد : سلامت جامعه، بستگی به تامین و تعمیق روا داری و گفتگو داشته و لازم است تا در گام اول ، این‌مهم از سوی معلمان نهادینه و فرهنگ سازی گردد.‌

وی گفت : بر اساس نقش محوری و مهم آموزش و پرورش در فرهنگ سازی آینده کشور، توجه این نهاد، به نشاط و سرزندگی در سطح مدارس می‌تواند موجب بهتر شدن حال مردم و افزایش روحیه نشاط در سطح جامعه و خانواده‌ها شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: در گذشته آموزش و پرورش برنامه ریزی خاص و هدفمندی در زنگ ورزش یا برخی دروس خاص همچون هنر و ... نداشت و تکالیف گسترده و سنگین برای دانش آموزان را محور قرار داده بود که خوشبختاته این معضل طی سال‌های اخیر و به‌ویژه در استان سمنان مرتفع گردیده است.

استاندار با اعلام آمادگی کامل در جهت حمایت و مساعدت به آموزش و پرورش بر لزوم همکاری و مساعدت سایر دستگاه‌های اجرایی استان با آموزش و پرورش تاکید کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟