مدرسه با نشاط حال مردم را خوب می‌کند/فقر خلاقیت در نظام اداری و آموزشی


 مدرسه با نشاط  حال مردم را خوب می‌کند/فقر خلاقیت در نظام اداری و آموزشی

استاندار سمنان با اشاره به اهمیت سیستم آموزشی و آموزش و پرورش در کشور معتقد است که نشاط و سرزندگی در مدارس می‌تواند به بهترشدن حال مردم و ارتقاء و تعمیق نشاط در دیگر نهادهای اجتماعی و از جمله نهادهای خانواده و جامعه شود.

علیرضا آشناگر در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی استان که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس نهضت سوادآموزی کشور برگزار شد اظهار کرد: بی تردید آینده کشور و توسعه همه جانبه آن مرهون تلاش امروز معلمان است

به گزارش ایسنا-استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش استان با ابراز رضایت از وضعیت سواد در استان سمنان گفت: شاخص بالای سواد در استان سمنان مرهون تلاش گسترده مجموعه آموزش و پرورش استان، پیگیری معلمان و کارکنان این استان و مساعدت رسانه‌ها در این زمینه است.

استاندار سمنان با اعلام آمادگی در تامین و پرداخت ۳۰ درصد از اعتبارات شتاب بخشی سواد آموزی در دو شهرستان میامی و آرادان طی سه سال پیش بینی شده در تفاهم‌نامه، بر سرعت بخشی بر انجام این طرح و محو بیسوادی پیش از موعد مقرر در این مناطق تاکید کرد.‌

آشناگرافزود: علاوه بر رشد کمّی آموزش در سطح استان و کشور باید به کیفیت آموزش نیز توجه شود البته خوشبختانه در استان سمنان بر اساس آمار و ارقام موجود شاهد پویایی و کیفیت قابل قبول در این زمینه هستیم.

استاندار سمنان با تاکید بر لزوم تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: بدون شک توسعه آینده کشور در گرو تلاش امروز معلمان جامعه است و چنانچه این اقدام به شکل مطلوب و مورد انتظار به انجام نرسد ، کشور در آینده با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

این مقام ارشد اجرایی گفت: آموزش و پرورش اعم از کادر اداری و آموزشی نیاز به کار خلاقانه دارد و دانش آموزان باید روش‌های حل مسئله را به‌صورت خلاقانه و نو در سطح مدارس فرا بگیرند.

آشناگر همچنین اضافه کرد : متاسفانه در نظام اداری ما نیز خلاقیت زیادی به چشم نمی خورد و عادت نکرده ایم که اقدامات را خلاقانه به انجام برسانیم .

رئیس شورای آموزش و پرورش استان همچنین از مسئولان آموزش و پرورش استان خواست تا معلمان و دانش آموزان خلاق را مورد حمایت قرار داده و به انجام فعالیت‌های خلاقانه تشویق و ترغیب کنند.

استاندار سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور بر لزوم ایجاد گفتمان و نظام پذیرش نظرات و دیدگاه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: روا داری و ایجاد گفتگو در نظام آموزش و پرورش امری مهم و مورد نیاز است.

استاندار نیاز به آموزش را حقی انسانی دانست و اضافه کرد : سلامت جامعه، بستگی به تامین و تعمیق روا داری و گفتگو داشته و لازم است تا در گام اول ، این‌مهم از سوی معلمان نهادینه و فرهنگ سازی گردد.‌

وی گفت : بر اساس نقش محوری و مهم آموزش و پرورش در فرهنگ سازی آینده کشور، توجه این نهاد، به نشاط و سرزندگی در سطح مدارس می‌تواند موجب بهتر شدن حال مردم و افزایش روحیه نشاط در سطح جامعه و خانواده‌ها شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: در گذشته آموزش و پرورش برنامه ریزی خاص و هدفمندی در زنگ ورزش یا برخی دروس خاص همچون هنر و ... نداشت و تکالیف گسترده و سنگین برای دانش آموزان را محور قرار داده بود که خوشبختاته این معضل طی سال‌های اخیر و به‌ویژه در استان سمنان مرتفع گردیده است.

استاندار با اعلام آمادگی کامل در جهت حمایت و مساعدت به آموزش و پرورش بر لزوم همکاری و مساعدت سایر دستگاه‌های اجرایی استان با آموزش و پرورش تاکید کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !