تشکیل کمیته مدیریت بحران برای رسیدگی به دانش‌آموزان سیل‌زده


تشکیل کمیته مدیریت بحران برای رسیدگی به دانش‌آموزان سیل‌زده

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی از دستور وزیر آموزش و پرورش برای تشکیل کمیته مدیریت بحران درآموزش و پرورش با هدف رسیدگی به دانش آموزان مناطق سیل زده خبرداد.

تشکیل کمیته مدیریت بحران برای رسیدگی به دانش‌آموزان سیل‌زده

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، فریبرز حمیدی رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش با اشاره به وقوع سیل در استان سیستان بلوچستان اظهار کرد: وزیرآموزش و پرورش با هدف رصد مشکلات ناشی از سیل و امدادرسانی به مدارس درگیر دستور تشکیل کمیته مدیریت بحران درآموزش و پرورش را صادر کرد.

او افزود: آموزش و پرورش به عنوان متولی نظام تعلیم و تربیت با هماهنگی و همراهی ستاد‌های بحران و شورای تامین، حفظ جان دانش آموزان را در اولویت قرار می‌دهد و تمام تلاش خود را در امداد رسانی به دانش آموزان، فرهنگیان و خانواده‌های آنان به کار خواهد گرفت.

حمیدی تصریح کرد: مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان با حضور در ستاد بحران استان و با هماهنگی استاندار در حال ساماندهی امور است و در این راستا تمام مدارس، اردوگاه ها، اماکن و نمازخانه‌های آموزش و پرورش در اختیار سیل زدگان قرار گرفته است.

او ادامه داد: با دستور وزیرآموزش و پرورش استان‌های البرز، شهر تهران، کرمانشاه، خراسان رضوی و مازندران به عنوان استان‌های معین و امدادرسان در سیل سیستان و بلوچستان با هدف کمک‌رسانی بهتر به مردم منطقه تعیین ومعاونت پرورشی وفرهنگی کار هماهنگی بین وزارتخانه و استان را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: تعمیرات اساسی مدارس آسیب‌دیده، نیازمند یاری خیرین است

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در راستای لبیک به پیام رهبر معظم انقلاب در خصوص بسیج همه مردم و همه امکانات برای کمک به مردم سیل زده، آموزش و پرورش طرح ملی " سیل مهربانی همکلاسی ها" را با مشارکت و هم‌افزایی شورای هماهنگی تشکل‌های دانش آموزی از جمله؛ پیشتازان سازمان دانش آموزی، اتحادیه‌های انجمن‌های اسلامی، سازمان بسیج دانش آموزی، سازمان هلال احمر و شورا‌های دانش آموزی در روز سه شنبه اول بهمن در مدارس سراسر کشور برگزار می‌کند.

حمیدی افزود: فرآیند بازسازی و نوسازی مدارس به محض پایداری شرایط انجام می‌شود، همچنین در صورت لزوم از فضا‌های آموزشی جایگزین مانند کانکس استفاده خواهیم کرد.

او گفت: از ساعات اولیه وقوع سیل، ستاد امداد فرهنگیان در اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تشکیل و اقلام مورد نیاز اولیه را جمع آوری و در اختیار هلال احمر و ستاد اسکان سیل زدگان قرار دادند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی ادامه داد: مجموعه آموزش و پرورش و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تمام تلاش خود را برای امدادرسانی به سیل زدگان به کار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!