انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش خواستار عمل به قانون مناطق آزاد شدند


کیش - ایرنا - اعضای انجمن سرمایه گذاران و کار آفرینان کیش در نحستین نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه، ضمن ابراز نگرانی از حذف مزیت ها و سازو کارهای تحول آفرین این منطقه، خواستار اجرا و عمل به قوانین مناطق آزاد شدند.

به گزارش ایرنا، شرکت کنندگان در این نشست،ضمن بیان نقش و اهمیت مناطق آزاد، قوانین و مقررات این مناطق را به عنوان میثاق ملی ارزیابی و مهمترین عامل جذب سرمایه و انگیزه فعالیت اقتصادی خود در کیش عنوان کردند. قوانین و جاذبه هایی که به گفته آنان طی یکسال اخیر با صدور برخی بخشنامه و دستور العمل ها نادیده گرفته شده و انگیزه تداوم فعالیتها را از آنان گرفته است.

در جلسه، اعضای انجمن سرمایه گذران کیش در سخنانی جداگانه اما با مفاهیمی مشترک بر ضرورت حضور مناطق در پروسه تصمیم گیری و تصمیم سازی مربوط به این مناطق تاکید کردند و برداشتهای غیر واقعی از رویکرد ها و اقعیت های مناطق آزاد بویژه کیش را از عوامل شکل گیری و صدور بخشنامه ها و تصمیمات مغایر با ماهیت و قوانین این مناطق دانستند.

کارآفرینان کیش ضمن تاکید بر ضرورت رویکردهای تازه به فعالیتهای اقتصادی کیش و نقش و اهمیت رسانه به عنوان پل ارتباط بین مخاطب عام و خاص، خواستار انتقال واقعیت ها و معرفی جایگاه ونقش منطقه آزاد کیش و بستر سازی ذهنی برای تصمیم سازی و تصمیم گیری های موثر ناظر بر رشد و تقویت مناطق آزادشدند، مناطقی که با ایجاد بیش از ۵۰۰ هزار فرصت شغلی و فعالیت ۷۰ هزار واحد صنفی، نقشی مهم در تولید، رونق اقتصاد ملی، افزایش صادرات و آبادانی مناطق توسعه نیافته و محروم داشته اند.

در این نشست همچنین ضرورت تعامل و همکاری دو سویه بین انجمن سرمایه گذاران و کار آفرینان کیش و رسانه های این جزیره با هدف تولید محتوا و پیام موثر و کارشناسانه مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد اینگونه نشستها تداوم یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا