رشد میان مدت بورس به شرط برقراری آرامش و نبود ریسک بزرگ


رشد میان مدت بورس به شرط برقراری آرامش و نبود ریسک بزرگ

ایران اکونومیست- یک کارشناس بازار سرمایه پیش‌بینی کرد که روند میان‌مدت بازار به شرط برقراری آرامش و نبود ریسک بزرگ و بحران، صعودی بماند.

رشد میان مدت بورس به شرط برقراری آرامش و نبود ریسک بزرگ

نوید قدوسی با بیان اینکه روند منفی معاملات در بازار هفته گذشته، به دلیل ایجاد یک فضای نگرانی و تردید مبنی بر احتمال درگیری نظامی بین ایران و آمریکا بود، افزود: بعد از حمله نظامی ایران و عدم واکنش از سوی طرف مقابل، چنین برداشتی بین سرمایه‌گذاران ایجاد شد که تقابل نظامی بین دو کشور و ریسکی که بر بازار سرمایه سایه انداخته بود به پایان رسیده و این موضوع از قبل‌پیش بینی شده بود که بازار به روند گذشته خود بازگردد.

قدوسی خاطرنشان کرد: رشد چند روز گذشته بازار ناشی از رفع نگرانی درگیری نظامی بود که باعث شد تا بازار بتواند روز گذشته رکورد شاخص قبلی خود را بشکند.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازار باید به سمت تعادل پیش رود، افزود: اکنون جو متعادلی در بازار حاکم شده و به نظر می‌رسد روند میان مدت بازار به شرط برقراری آرامش و نبود ریسک بزرگ و بحران با شیب ملایم صعودی باقی بماند، اما به اندازه رشد هیجانی چند روز نخست هفته جاری نخواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که شاخص بورس چه زمانی به کانال ۴۰۰ هزار واحد ورود خواهد کرد، افزود: ورود شاخص بورس به کانال ۴۰۰ هزار واحد از چندان اهمیتی برخوردار نیست این موضوع فقط از جنبه روانی مهم است و نمی‌تواند به عنوان ملاک مهمی برای سرمایه‌گذاری تلقی شود.

قدوسی اظهار داشت: سرمایه‌گذاری که اعتقاد به رشد میان مدت بازار دارد نوسان ۱۵ هزار واحدی شاخص بورس نباید برای این فرد اهمیت داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه پیشنهاد خود به سرمایه‌گذاران را اینگونه بیان کرد: افرادی که به دنبال ورود سرمایه‌های خود به بورس هستند باید خرید خود را در روز منفی و به دور از هیجان انجام دهند همچنین کمی صبور باشند تا بازدهی مناسبی که بازار باید به دستشان برساند را کسب کنند.

وی به تاثیر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی بر روند بازار اشاره و بیان کرد: تجدید ارزیابی در برخی از گروه‌ها مانند بیمه، بانک و خودرو موثر است و محرک رشد قیمت‌ها در گروه‌های اعلام شده خواهد بود.

قدوسی خاطرنشان کرد: تاثیر افرایش سرمایه از چهارشنبه هفته گذشته در بازار دیده شده و همچنان هم ادامه دارد زیرا برای سهم‌هایی که شامل این دستورالعمل می‌شوند جذاب است.

ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازار سرمایه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس