تلاش شوراهای حل اختلاف برای آزادی 6 هزار زندانی


صدا و سیما نوشت: شش هزار زندانی در کشور، تاکنون با اقدامات شوراهای حل اختلاف آزاد شده اند.

معاون قوه قضائیه در جمع مسئولان قضایی و اعضا شوراهای حل اختلاف استان گفت: شوراهای حل اختلاف استان قزوین از مجموعه‌های پرتلاش دستگاه قضایی هستند.
حجت الاسلام مظفری با اشاره به محدودیت‌های شوراهای حل اختلاف افزود: علیرغم این محدودیت ها، قزوین در استفاده از سیستم الکترونیکی (سی ام اس) یکی از استان‌های پیشتاز است.
رئیس شوراهای حل اختلاف کشور اضافه کرد: قزوین همچنین در صلح و سازش، نقض آرا صادره و پرونده‌های معوقه هم جایگاه خوبی دارد، اما با توجه به جایگاه فرهنگی این استان، انتظار می‌رود در مصالحه و ترویج صلح و سازش، اقدامات موثرتری داشته باشد.
وی با اشاره به همکاری ۳۵ هزار نفر با شوراهای حل اختلاف در کشور گفت: با توجه به سیاست قوه قضائیه برای تقویت شوراهای حل اختلاف، قرار است کسانی که واجد شرایط هستند به استخدام مجموعه شوراهای حل اختلاف دربیایند که البته این طرح فعلا در دست بررسی است.
معاون قوه قضائیه همچنین گفت: طرح بیمه ۵ ساله و استخدام تعدادی از کارکنان شوراهای حل اختلاف به دولت هم ارائه شده که در حال بررسی است.
رئیس کل دادگستری استان نیز گفت: طی یک بازه ۴ ماهه، از ۶ هزار و ۷۷۸ پرونده ارجاع شده به شوراهای حل اختلاف استان، ۴۴ درصد منجر به صلح و سازش شده است.
حجت الاسلام قدرتی با اشاره به مشکلات اقتصادی شوراهای حل اختلاف گفت: در زمینه پرداختی‌ها و همچنین در خصوص فضای اداری در ۶ حوزه مشکلاتی وجود دارد.
مسئول شورای حل اختلاف استان نیز گفت: به طور میانگین ۲۷ درصد پرونده‌های ورودی به شورای حل اختلاف منجر به سازش می‌شود.
حجت الاسلام زمانی افزود: ماهانه حدود ۶۵۰ فقره پرونده به شورای حل اختلاف استان ارجاع داده می‌شود.
در پایان این مراسم از اعضای شوراهای حل اختلاف استان تقدیر شد.
۴۷۲۳۱
کد خبر 1342491

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت