تاریخ بوشهر سرشار از حماسه است


تاریخ بوشهر سرشار از حماسه است

بوشهر-ایرنا- فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: ادوار مختلف تاریخ این استان سرشار از حماسه و مبارزه ضد استعماری است.

سردار علی رزمجو روز چهارشنبه در کنگره سرداران و ۲ هزارو ۱۲۱ شهید استان بوشهر افزود: مبارزان استان بوشهر در این خاک استعمار و استکبار را به خاک مذلت کشاندند و ۲ هزارو ۱۲۱ شهید والامقام اعم از ارتشی، سپاهی، نیروی انتظامی، بسیجی، جهاد سازندگی و دوران انقلاب تقدیم نظام اسلامی ایران کرده‌است.

وی بیان کرد: خون پاک شهدای این دیار همیشه زنده، جوشان و اقتدارآفرین‌تر از گذشته در رگ‌های رهروان شهدا و اقشار مختلف مردم و مسئولان بویژه جوانان غیرتمند این خطه دین‌مدار و حماسه‌ساز ساری و جاری است.

رزمجو گفت: استان بوشهر دیار دلیرمردانی است که توانسته‌اند به مدد ارشادهای علمای بزرگ و وارسته در سایه پرچم ولایت و روحیه استوار و خلل ناپذیر، دین‌باور، ولایت‌مدار و ذلت‌ناپذیر همواره دشمنان اسلام را با شکست مفتضحانه روبرو کنند.

وی اظهار داشت: رزمندگان این استان در سه جبهه زمینی، دریایی و هوایی در عرصه دفاع مقدس حماسه آفریدند و این استان در عرصه‌های گوناگون مبارزاتی ۲ هزارو ۱۲۱ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌ که نام این استان پرفروغ شده‌است.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر، برگزاری کنگره سرداران و ۲ هزارو ۱۲۱ شهید استان بوشهر را برای ارج گذاشتن به مقام شهدای این استان و تکریم خانواده شهدا دانست.

رزمجو افزود: در فرایند برگزاری این کنگره یادواره‌های شهرستانی و قشری در تمامی شهرها و شهرستان‌های استان بوشهر برگزار شد.

وی گفت: همچنین در این ارتباط بیش از ۸۲ هزار مورد از اسناد مربوط به شهدای استان، جمع‌آوری و سایت حماسه‌سازان نیز راه‌اندازی شد.

رزمجو ادامه داد: برای ماندگاری آثار شهدا، کمیته تایید محتوا ایجاد شد که ره‌آورد آن تأیید ۱۰۳ کتاب مرتبط با شهدای استان بوشهر است که تاکنون ۷۶ جلد آن چاپ و منتشر شده‌است.

وی یادآور شد: در قالب با برگزاری کنگره سرداران و ۲ هزارو ۱۲۱ شهید استان بوشهر ۲۱ کمیته تخصصی در بخش‌های مختلف فعال و راه‌اندازی شد.

فرمانده سپاه استان بوشهر با اشاره به برگزاری یکهزار و ۲۰۰ ویژه برنامه فرهنگی و ورزشی برای دانشجویان عنوان کرد: در یک سال گذشته ۸۷۶ پروژه محرومیت‌زدایی که توسط سپاه و مجموعه دولتی انجام شد به نام شهدای استان مزین شده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تدوین طرح مدرسه مجازی بزرگسالان برای کاهش تنوع مدارس