سرمایه‌گذاری عمرانی 135 هزار میلیارد ریالی دولت در مازندران


سرمایه‌گذاری عمرانی 135 هزار میلیارد ریالی دولت در مازندران

ساری - ایرنا - مدیرکل دفتر فنی ، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری مازندران گفت که دولت تدبیر و امید تاکنون 135 هزار میلیارد ریال برای بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی استان هزینه کرده است.

احمد توکلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در دوره فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم تنها تا هفته دولت امسال هشت هزار و ۲۸۶ پروژه عمرانی در استان مازندران تکمیل و به بهره برداری شد.

وی تامین هزینه این پروژه ها را از محل اعتبارات استانی و ملی دانست و توضیح داد : اولویت پروژه های عمرانی استان پروژه های بر زمین مانده یا غیر فعال بوده است که متاسفانه برخی از این پروژه ها نیمه تما رها شده بود زیرا از همان ابتدا منابع اعتباری برای آن دیده نشده بود.

توکلی افزود: تقریبا تمام پروژه ها نیمه کاره کوچک و متوسط مقیاس به ارث رسیده از گذشته در دولت یازدهم و دوازدهم تامین اعتبار شد و در حال تکمیل و بهره برداری است.

وی گفت : در این میان پروژه های عمرانی بزرگ و کلان نیز وجود داشت که افتتاح پل روگذر میدان جانبازان قائمشهر، بهره برداری از طرح تعریض جاده هراز ، افتتاح فاز نخست بزرگراه تهران شمال از چالوس تا مرزن آباد، افتتاح کامل کمربندی جنوبی بابل، افتتاح بوستان ولایت شهر ساری بخشی از آنها بود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری همچنین به پوشش ۱۰۰ درصدی شبکه اینترنت پر سرعت نسل چهار در شهرهای مازندران و پوشش ۹۰ درصدی اینترنت در روستاهای مازندران به عنوان پروژه های بزرگ زیرساختی و عمرانی استان اشاره کرد و گفت که هم اکنون ۴۶ درصد از روستاهای این روستاها دارای اینترنت پر سرعت هستند.

توکلی از پروژه های گازرسانی استان مازندران به عنوان بزرگترین طرح‌های عمرانی دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: در ۶ سال اخیر ۶۰ درصد به آمار روستاهای برخوردار از گاز طبیعی استان افزوده شده است و اکنون ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و ۹۳ درصد جمعیت روستایی مازندران تحت پوشش شبکه گاز رسانی قرار دارند.

چهار هزار و ۷۰۴ پروژه عمرانی در مازندران فعال است

مدیرکل دفتر فنی استانداری مازندران به پروژه های عمرانی فعال استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر چهار هزار و ۷۰۴ پروژه عمرانی در استان مازندران در حال ساخت و تکمیل است.

توکلی با بیان اینکه این تعداد طرح شامل اعتبارات استانی و ملی می شوند، اظهار داشت: برای اتمام آنها حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است .

وی با بیان اینکه اغلب این پروژه ها از گذشته مانده و مشمول زمان است ، افزود: اتمام و بهره برداری تمامی این پروژه ها مربوط به امسال نیست.

مدیرکل دفتر فنی استانداری مازندران سنگین ترین پروژه های مازندران را شامل سد هراز ، اتمام چهاربانده کردن محور هراز ، اتمام پروژه آزاردراه تهران شمال و پروژه های زباله سوز عنوان کرد و گفت: اغلب این پروژه ها تا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهند رسید.

توکلی از پروژه های حمل و نقل راه و تقاطع های غیر هم‌سطح ، پروژه کنارگذر شهری و همچنین پروژه های آبرسانی برق به عنوان دیگر پروژه های عمرانی بزرگ استان یاد کرد.

به گفته او پیشرفت فیزیکی میانگین تمامی پروژه های عمرانی مازندران در حدود ۴۵ درصد است که ۲۵۰ پروژه تا ۲ سال آینده به اتمام و بهره برداری می‌رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها