اختصاص 7000 میلیارد برای اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی


اختصاص 7000 میلیارد برای اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی از افزایش 2000 میلیارد تومانی اعتبار اختصاص یافته به تسهیلات اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد و سرپرستان خانوارهای تحت پوشش بهزیستی خبر داد.

محمد کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، ابراز امیدواری کرد که با تصویب ۷۰۰۰ میلیارد تومان برای این موضوع در بودجه ۹۹، بخش عمده‌ای از دغدغه‌ها و مشکلات این خانواده‌ها در مسیر تامین معیشت مرتفع شود و با اعلام اینکه وام ازدواج در سال آینده ۵۰ میلیون تومان شد، افزود: در این کمیسیون پرداخت وام ازدواج ۵۰ میلیون تومانی به هر یک از زوج‌ها در سال آینده مصوب شد.

وی خاطرنشان کرد: میزان وام ازدواج در حال حاضر به ازای هر نفر ۳۰ میلیون تومان و به ازای هر زوج ۶۰ میلیون تومان است که با این تصمیم در بودجه ۹۹ برای هر زوج مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان اختصاص داده می شود.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی مجلس در ادامه به برگزاری نشستی با حضور اعضای هیئت رئیسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با رئیس قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: مسائل مربوط به حوزه های مشترک کاری، تعامل قوای مقننه و قضائیه و توجه بیش از پیش به مشکلات و نیازهای مردم از مهمترین محورهای این نشست بود.

وی استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس را با توجه به مسائل و مشکلات کنونی زندان‌ها ضروری دانست و تأکید کرد: با توصیه به قضات و تغییر رویکرد می‌توان بستر بسیاری از نابسامانی‌ها و ناهنجاری‌هایی که از عوارض و عواقب مجازات زندان است، از میان برداشت.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت با قدردانی از اقدامات سازنده و مؤثر رئیس قوه قضائیه در سرعت بخشیدن به فرآیند دادرسی و دقت نظر مضاعف در احقاق حقوق ملت، اشراف او به مسائل دستگاه قضا و تعلقش به بدنه قوه قضائیه را نقطه قوت در اجرای تصمیمات و تدابیر قضایی و حقوقی دانست.

کاظمی برخورد منعطف و همراه با رأفت با محکومان امنیتی را به عنوان مطالبه‌ کنونی جامعه مطرح کرد و گفت: از رئیس قوه قضائیه خواستیم تا این افراد را مشمول عفو و آزادی مشروط قرار دهد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته