برنامه‌ریزی منسجم در استفاده از ظرفیت بالای پادگان‌های نظامی در سوق دادن به قرآن


برنامه‌ریزی منسجم در استفاده از ظرفیت بالای پادگان‌های نظامی در سوق دادن به قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مقام آور تیپ 316 زرهی شهید قهرمان نزاجا گفت: در سطح پادگان و یگان‌های نظامی پتانسیل و ابزار‌های لازم برای سوق هر چه بیشتر سربازان و کادر نظامی به قرآن و معنویات وجود دارد که این مهم نیازمند هزینه‌ای نبوده و تنها یک برنامه‌ریزی منسجم و هدفمندی را می‌طلبد.

برنامه‌ریزی منسجم در استفاده از ظرفیت بالای پادگان‌های نظامی در سوق دادن به قرآنجلال طالبی، مقام آور تیپ 316 زرهی شهید قهرمان نزاجا در سی‌ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: جلسات قرآن را از همان دوران کودکی و از کتابخانه شهید طالقانی شهر بهار با راهنمایی‌های استاد صادق عبد خدا، آغاز نمودم.
این سرباز قرآنی افزود: در این بین رشته حفظ قرآن را به صورت تخصصی از دوره دبیرستان آغاز کرده و در همان بازه زمانی موفق به حفظ 3 جزء از قرآن شدم، این نکته را نباید فراموش کرد که حمایت‌های مادی و معنوی پدر و مادرم در قرار گرفتن من در این مسیر بی‌تأثیر نبوده است.
وی با اشاره به اینکه شاکله اصلی شخصیت انسان در دوران کودکی شکل می‌گیرد، گفت: رشد من در خانواده‌ای که همواره با دین و قرآن و اهل بیت مأنوس بوده‌اند مرا در سوق به فعالیت‌های قرآنی مصمم‌تر کرد.
طالبی با بیان اینکه قرآن را در اوقات فراغت و به صورت سوره به سوره حفظ کرده است، گفت: پس از وقفه چند ساله حفظ قرآن را از زمان تحصیل در دانشگاه در مقطع لیسانس از سر گرفتم و اکنون که فارغ‌التحصیل دکتری رشته برق هستم با یاری خداوند توانسته‌ام حافظ کل قرآن شوم.
این حافظ قرآن با اشاره به اینکه دارای مدرک تخصصی حفظ 20 جزء قرآن از دارالقرآن است، گفت: امسال برای اولین باری است که در مسابقات قرآن ارتش شرکت داشتم و به یاری خداوند موفق به کسب رتبه دوم رشته حفظ 15 جزء در مسابقات سراسری قرآن ارتش جمهوری اسلامی شدم.
طالبی ادامه داد: برای شرکت در مسابقات قرآن ارتش در مراحل مختلف، بخش عقیدتی و سیاسی پادگان قهرمان کمک شایسته‌ای نسبت به بنده داشتند که در اینجا بر خود را لازم می‌دانم تا مراتب قدردانی خود را به آنها ابلاغ کنم.
وی با بیان اینکه تا قبل از آنکه به خدمت سربازی در ارتش مشغول شود جز مسابقات دانش آموزی در مسابقه دیگری شرکت نداشته است، گفت: در دوره دانش آموزی در مرحله شهرستانی و استانی موفق به کسب رتبه‌های بسیار در رشته حفظ قرآن شدم.

ارتباط روزانه با قرآن افکار و اوهام منفی را از ما دور می‌کند
طالبی اشاره‌ای به تأثیرات قرآن در زندگی خود داشت و ادامه داد: از آنجا که بخش اعظمی از روز را با قرآن و مفاهیم و معانی آن در ارتباط هستم موجب می‌شود تا ذهنم از افکار و اوهام منفی و منحرف به دور باشد.
این مقام آور قرآنی با بیان اینکه اکنون مدرس رشته تجوید، روخوانی و حفظ قرآن در مسجد محل زندگی خود در بهار است، ابراز کرد: انجام فعالیت‌های مختلف قرآنی و فرهنگی و مهمتر از آن آرامش حاکم بر زندگی همگی از برکات قرآن است.
این دانشجوی قرآنی ضمن ابراز خرسندی از حضور گسترده نظامیان در مسابقات قرآن گفت: امسال هنگام شرکت در مسابقات با خیل عظیمی از نظامیان در رشته‌های مختلف و به طور ویژه در رشته حفظ روبرو شدم که این جای بسی خوشحالی و افتخار است.
وی گفت: برای افراد نظامی که بخش اعظمی از وقت خود را در پست نظامی، جهاد و دفاع از این مرز و بوم می‌گذرانند جای خوشحالی است که تا این اندازه با قرآن و معنویات انس بگیرند.
طالبی با اشاره به اینکه خدمت سربازی فرصت مغتنمی است برای تربیت معنوی سربازان، گفت: با یک برنامه ریزی خوب و هدفمند می‌توان از سرمایه‌های قرآنی موجود در یگان و پادگان‌ها بهره گرفت.
این چهره نظامی قرآنی گفت: دوره سربازی فرصت مغتنمی است تا پسران این مرز و بوم علاوه بر آمادگی جسمی و روحی در مقابله با دشمنان، از نظر معنوی و انس بیشتر با قرآن نیز تربیت شوند.

پناه بردن به قرآن؛ راهی برای تشخیص حق از باطل
وی عنوان کرد: در سطح پادگان و یگان‌های نظامی پتانسیل و ابزار‌های لازم برای سوق هر چه بیشتر سربازان و کادر نظامی به قرآن و معنویات وجود دارد که این مهم نیازمند هزینه‌ای نبوده و تنها یک برنامه‌ریزی منسجم و هدفمندی را می‌طلبد.
طالبی توصیه‌ای نیز برای جوانان این عصر و زمان داشت و ابراز کرد: ما در روزگاری هستیم که فعالیت شبکه‌های اجتماعی معاند علیه ما بسیار گسترده است و در این بین پناه بردن به قرآن راهی برای تشخیص حق از باطل و شناخت دوست از دشمن است.
این سرباز قرآنی گفت: این امر بر کسی پوشیده نیست که افراد قرآنی و مذهبی همواره نسبت به انسان‌های عادی دارای زندگی آرام تر و به دور از اغتشاشات ذهنی و آسیب‌های اجتماعی هستند.
این حافظ قرآن ادامه داد: آنچه به نوجوانان و جوانان توصیه می‌شود آن است که حتی‌الامکان 2 الی 3 ساعت از زمانی که در فضای مجازی می‌گذرانند را به قرآن و معنویات اختصاص دهند آنگاه خود خواهند دید که تا چه اندازه قرآن گره گشای مشکلات آنان خواهد بود.
وی یادآور شد: استفاده از ظرفیت مساجد، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، دارالقرآن‌ها و مراکز قرآنی دیگر در زمینه آموزش قرآن می‌تواند در ترویج فرهنگ غنی قرآن در جامعه موثر واقع شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا