طرز تهیه انواع ماسک صورت مردانه خانگی برای رفع مشکلات مختلف پوست


در این مطلب  آرگا، چند ماسک طبیعی برای آقایان با ترکیبات متنوع و به منظور رفع خشکی پوست، از بین رفتن جوش صورت و … معرفی کرده ایم که برای آشنایی با این نوع ماسک های خانگی پیشنهاد می کنیم، در ادامه همراه ما شوید. آشنایی با انواع ماسک صورت مردانه پوست انسانها فارغ از جنسیت نیاز به مراقبت دارد و مردان به دلیل اصلاح مداوم، قرار گرفتن در معرض نور...

در این مطلب آرگا، چند ماسک طبیعی برای آقایان با ترکیبات متنوع و به منظور رفع خشکی پوست، از بین رفتن جوش صورت و … معرفی کرده ایم که برای آشنایی با این نوع ماسک های خانگی پیشنهاد می کنیم، در ادامه همراه ما شوید.

آشنایی با انواع ماسک صورت مردانه

پوست انسانها فارغ از جنسیت نیاز به مراقبت دارد و مردان به دلیل اصلاح مداوم، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و نیز آلودگی های زیست محیطی باید برای مقابله با جوش، خشکی پوست و جلوگیری از پیری زودرس از پوست خود مراقبت نمایند، در ادامه این بخش چند نوع ماسک خانگی در اختیارتان قرار می دهیم که استفاده از آنها می تواند تا حدود زیادی به سلامت پوست شما کمک نماید.

طرز تهیه انواع ماسک صورت مردانه خانگی برای رفع مشکلات مختلف پوست

ماست صورت مناسب بعد اصلاح

این نوع ماسک صورت مردانه برای رفع التهابات و سوزش پوست بعد از اصلاح با تیغ یا ریش تراش بسیار مناسب است، در زیر به معرفی آن می پردازیم.

مواد مورد نیاز :

نعناع تازه/ ۱۰۰ گرم سفیده تخم مرغ/ یک عدد خیار/ یک عدد

روش تهیه و استفاده از این ماسک به این صورت است که همه مواد اشاره شده در بالا را با یکدیگر مخلوط می کنید تا خمیر نرمی بدست آید، حال بعد از اصلاح صورت، در مدت ۲۰ دقیقه ماسک را روی پوست صورتتان که تمیز کرده اید، قرار دهید.

در واقع این ماسک در از بین رفتن التهابات و نیز خشک شدن پوست تاثیر زیادی دارد، همچنین سفیده تخم مرغ موجود در آن موجب جلوگیری از شل شدن پوست خواهد شد.

ماسک ضد جوش صورت

مواد لازم برای ماسک ضد جوش:

سفیده تخم مرغ/ یک عدد عسل/ یک قاشق غذا خوری ماست/ نصف قاشق غذا خوری آبلیمو تازه/ یک قاشق چای خوری

طرز تهیه انواع ماسک صورت مردانه خانگی برای رفع مشکلات مختلف پوست

برای تهیه این ماسک صورت، سفیده تخم مرغ را تا جایی هم بزنید که کف کند، سپس آب لیمو و عسل را اضافه کرده و خوب هم بزنید. اکنون بعد از آماده کردن ماسک آن را بر روی صورت زده و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید، سپس صورتتان را با آب ولرم شست و شو دهید.

ماسک صورت مناسب پوست خشک

با استفاده از این ماسک صورت می توان پوست را تسکین داده و مرطوب نگه داشت، ضمن اینکه استفاده از آن به خصوص در روز های آفتابی و خسته کننده بسیار مناسب می باشد.

مواد مورد نیاز :

ژل آلوئه ورا/ یک هشتم پیمانه روغن نارگیل/ یک هشتم پیمانه روغن ویتامین E در صورت دلخواه/نصف قاشق غذا خوری

برای تهیه و استفاده از ماسک برای پوست خشک، روغن نارگیل و ژل آلوئه ورا را با هم مخلوط کرده و در صورت تمایل می توانید، روغن ویتامین E را نیز به این ترکیب اضافه نمایید، سپس آن را خوب هم بزنید و بعد از شستن و خشک کردن صورت خود با حوله، ماسک را بر روی صورت مالیده و اجازه دهید مدت ۲۰ دقیقه روی صورت باقی بماند، سپس آن را بشویید.

ماسک ضد پیری برای آقایان

میوه موز خواص زیادی برای پوست دارد و استفاده از ماسک صورت با استفاده از موز تازه به منظور شفافیت و مرطوب شدن پوست، همچنین رفع چین و چروک صورت بسیار مؤثر است.

مواد مورد نیاز :
موز تازه و رسیده/ یک عدد عسل/ یک قاشق چای خوری ماست/ یک چهارم فنجان

در تهیه این ماسک، نصف موز را با استفاده از چنگال یا قاشق خوب له کنید، سپس ماست و عسل را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید تا مخلوط خمیری شکلی بدست آید.

طرز تهیه انواع ماسک صورت مردانه خانگی برای رفع مشکلات مختلف پوست

حال برای استفاده از آن، صورتتان را بشویید و خشک کنید، سپس ماسک را روی صورت مالیده و اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به همین حالت بماند، بعد ماسک را شست و شو داده و صورت خود را خشک کنید.

ماسک صورت برای پوست چرب

این نوع ماسک برای پوست چرب و نیز صورت هایی که مستعد آکنه می باشند، بسیار مؤثر است، بنابراین به منظور هیدراته شدن پوست و از بین رفتن سلول های مرده می توانید هفته ای یکبار از آن استفاده کنید، در زیر با روش تهیه و استفاده این نوع ماسک مخصوص صورت مردانه آشنا می شوید.

مواد مورد نیاز :

عسل/ یک قاشق چای خوری ماست/ ۲ قاشق غذا خوری جو دوسر ریز و خُرد شده/ ۳ قاشق غذا خوری

اکنون برای تهیه این نوع ماسک صورت خانگی مردانه همه مواد ذکر شده در بالا را در داخل ظرفی با هم مخلوط کرده تا خمیر یکدستی بدست آید، سپس مخلوط حاصل را با دست خود در صورتی که تمیز شسته اید و یا با استفاده از یک برس مخصوص صورت و یا یک اسفنج نرم بر روی صورت و گردن بمالید، توجه داشته باشید از زدن ماسک روی پوست اطراف چشم ها و لب خودداری شود، حال بعد از گذشت ۱۵ دقیقه از زدن ماسک، صورت خود را با آب خنک شست و شو دهید.

طرز تهیه انواع ماسک صورت مردانه خانگی برای رفع مشکلات مختلف پوست

نکته : بخور دادن صورت چند دقیقه قبل از استفاده از ماسک و یا بعد از دوش آب گرم می تواند نتیجه اثربخش تری داشته باشد.

نکاتی برای مراقبت پوست مردان

پوست اغلب مردان چرب بوده، بنابراین لازم است در روز دو بار به خصوص بعد از فعالیت های ورزشی، صورت خود را با صابون و یا پاک کننده های ملایم بشویید.

بعد از شست و شوی صورت از مرطوب کننده های مناسب برای پوست صورت خود استفاده کنید.

استفاده از اسکراب ها و لایه بردار خانگی و یا موجود در بازار راهکار مناسبی برای هوا رسانی و شفافیت پوست می باشد، اما استفاده بیش از دو بار در هفته برای پوست صورت مضر است، زیرا موجب خشکی پوست و بروز آکنه می شود.

طرز تهیه انواع ماسک صورت مردانه خانگی برای رفع مشکلات مختلف پوست

استفاده از ضد آفتاب در هر روز به هنگام بیرون آمدن از خانه به خصوص در فصل زمستان و نیز مخصوصا برای افرادی که در فضای آزاد کار می کنند، ضروری می باشد.

در صورتی که بعد از اصلاح صورت از افترشیو استفاده می کنید، حتما باید مناسب صورت شما و نیز فاقد الکل باشد.

استفاده از کرم های دور چشم و مرطوب کننده از ایجاد چین و چروک در پوست صورت پیشگیری خواهد کرد.

در صورتی که لب های شما خشک است، می توانید از بالم لب مخصوص آقایان استفاده کرده و لب های خود را چرب نمایید.

طرز تهیه انواع ماسک صورت مردانه خانگی برای رفع مشکلات مختلف پوست

پوست افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است (معمولی، خشک، چرب و مختلط)، از این رو محصولاتی که برای مراقبت از پوست خود استفاده می کنید؛ مثلا ماسک صورت مردانه ، باید با نوع پوستتان هماهنگ باشد. به عنوان مثال برای پوست های مستعد آکنه، پاک کننده ها و مرطوب کننده های فاقد چربی و نیز برای پوست های حساس، محصولات ملایم و بدون رایحه مناسب است.

در زمان اصلاح کردن، تکنیک اصلاح مناسب خود را پیدا کرده و آن را طوری انجام دهید که کمترین آسیب به پوست صورت شما برسد. توجه داشته باشید که مو های صورتتان را در جهت رشد مو اصلاح کرده و نیز از کرم اصلاح مرطوب کننده استفاده کنید.

میزان خواب کافی، ورزش منظم و داشتن رژیم غذایی مناسب (سرشار از میوه، سبزیجات، حاوی امگا۳ و فاقد قند) تاثیر زیادی در سلامت پوست دارد. همچنین آب به اندازه کافی بنوشید.

طرز تهیه انواع ماسک صورت مردانه خانگی برای رفع مشکلات مختلف پوست

بروز لکه ها و یا خال های جدید که با خارش و خونریزی همراه هستند و یا دچار تغییر رنگ می شوند، خطرناک بوده و می تواند از علائم ابتلا به سرطان پوست باشد، بنابراین مدام پوست خود را چک کرده و در صورت مشاهده چنین مواردی برای پیشگیری به موقع، حتما به پزشک مراجعه کنید. در پایان امیدواریم با استفاده از انواع ماسک های صورت مردانه که در بالا معرفی کرده ایم و توجه به نکات مراقبتی، در حفظ سلامت پوست صورت خود کوشا باشید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر