تکمیل اماکن ورزشی نیمه تمام اصفهان 2 هزار میلیارد ریال نیاز دارد


تکمیل اماکن ورزشی نیمه تمام اصفهان 2 هزار میلیارد ریال نیاز دارد

اصفهان- ایرنا- رییس اداره فنی مهندسی اداره کل ورزش و جوانان اصفهان گفت: تکمیل اماکن ورزشی نیمه تمام این استان دستکم 2 هزار میلیارد ریال نیاز دارد و در صورت تامین این اعتبار 2 سال زمان خواهد برد.

حسین محمودیه روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: در سال ۹۲ بالغ بر ۱۸۰ طرح نیمه تمام ورزشی در استان اصفهان وجود داشت که الان به ۱۱۰ طرح نیمه تمام رسیده است.

وی اضافه کرد: ۴۰ طرح ورزشی نیز در مدت یاد شده آغاز شد و حداکثر ظرف مدت ۲ سال پایان یافت و به بهره برداری رسید که بیشتر آنها زمین‌های چمن مصنوعی بود.

محمودیه کمبود منابع مالی و اعتباری را بزرگترین چالش پیشِ روی تکمیل طرح‌های نیمه تمام عنوان کرد و افزود: با این حال در استان نسبت به سایر نقاط کشور فعالیت‌ها قابل قبول بوده، اما در حد و اندازه این خطه نیست.

رییس اداره فنی مهندسی اداره کل ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ورزش در استان در جایگاه بالایی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: این قابلیت در اداره کل وجود دارد که سالانه به اندازه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال صرف ساخت و ساز مراکز جدید ورزشی کند.

محمودیه با بیان اینکه وضعیت استان اصفهان از حیث سرانه ورزشی مطلوب نیست، ادامه داد: برای رسیدن به حدود میانگینِ کشوری سرانه ورزشی، باید یک میلیون و ۷۰۰ هزار متر مربع فضای ورزشی در منطقه ایجاد شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون مساحت فضای ورزشی اصفهان یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع است و اضافه کردن فضاهای جدید با اعتبارات موجود براحتی ممکن نیست.

محمودیه ادامه داد: روند توسعه زیرساخت های ورزشی در اصفهان شیب صعودی دارد و تکمیل و افتتاح ورزشگاه نقش جهان با پیشرفت ۹۵ درصدی را می‌توان مهم‌ترین طرح در سال‌های اخیر دانست.

تکمیل اماکن ورزشی نیمه تمام اصفهان 2 هزار میلیارد ریال نیاز دارد

رییس اداره فنی مهندسی اداره کل ورزش و جوانان، تخصیص ۲۷ صدم درصد از مالیات بر ارزش افزوده به مباحث عمرانی در ورزش را مفید ارزیابی کرد و گفت: از روزی که این درآمد به ورزش اختصاص یافت کمک زیادی به تکمیل زیرساخت‌های ناتمام به ویژه در استان اصفهان کرده است.

اکنون ۵۶۴ مکان ورزشی زیرمجموعه ورزش و جوانان در استان وجود دارد که بیشترین آنها سالن چند منظوره با ۲۵۰ و سالن رزمی با ۱۰۵ و کمترین آنها پیست اسکیت با یک و مانژ سوارکاری با ۲ مورد است.

بیش از ۳۱۱ هزار ورزشکار سازمان یافته در استان اصفهان فعالیت می‌کنند و افزون بر یکهزار و ۳۵۰ باشگاه ورزشی در این خطه وجود دارد.

سرانه ورزشی این استان در سال گذشته به ۰.۳۶۵ متر مربع به ازای هر نفر رسید که در مقایسه با سال ۹۲، حدود ۱.۱۱ برابر رشد داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید