وجود 16 هکتار اراضی باغی وقفی در کوهبنان


وجود 16 هکتار اراضی باغی وقفی در کوهبنان

گروه اجتماعی ــ سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه کوهبنان گفت: بیش از 16 هکتار از اراضی مزروعی و باغی این شهرستان جزو عرصه‌های وقفی است.

وجود 16 هکتار اراضی باغی وقفی در کوهبنان

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حسن جعفری، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کوهبنان به اقدامات اجرایی در حوزه موقوفات مزروعی این شهرستان پرداخت و گفت: یکی از اولویت‌های مهم اوقاف رویکرد فعالانه در ارتقای بهره‌وری موقوفات همراه با جذب سرمایه‌گذار در حوزه کشاورزی است.

وی افزود: بیش از ۱۶ هکتار اراضی مزروعی و باغی شهرستان جزو عرصه‌های وقفی است و هدف این اداره ضمن احیا، عمران و آبادانی موقوفات استفاده از منفعت وقف در راستای ایجاد بهره‌وری اقتصادی و تولید اشتغال است.

جعفری به اقدامات اجرایی در حوزه اراضی کشاورزی موقوفه این شهرستان اشاره کرد و گفت: به منظور ارزش افزوده و رونق تولید، دو هکتار از اراضی مستعد موقوفه ساوند و اراضی موقوفه آستان امامزاده سیدسلیمان(ع) و امامزاده زید بن علی(ع) زیر کشت زعفران قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در سال گذشته به صورت آزمایشی اراضی قابل کشت موقوفه امامزاده زید بن علی(ع) روستای ده علی زیرکشت محصول زعفران قرار گرفت، تصریح کرد: امسال نیز طرح کشت عدس سیاه، گندم و یونجه در اراضی موقوفه ساوند اجرا شده است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه کوهبنان درباره روستای موقوفه ساوند اظهارکرد: روستای ساوند یک روستای موقوفه ۶ دانگ وقف با کاربری کشاورزی در حد فاصل ۲۸ کیلومتری از مرکز شهرستان کوهبنان واقع شده که قریب به ۱۰ هکتار زمین کشاورزی حاصل‌خیز بدون هیچ مستأجر و متصرف تحت تولیت اداره اوقاف است.

وی تأکید کرد: درآمد حاصل شده ازسرمایه‌گذاری اراضی موقوفه طبق نیت واقف به افراد بی بضاعت و نیازمند شهرستان اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شگفتانه جذاب برای روزبه چشمی