جامعه با ابتلا به شبهه و انحراف، با نیت قربة الی الله به مقابله با امام خود برمی‌خیزد


جامعه با ابتلا به شبهه و انحراف، با نیت قربة الی الله به مقابله با امام خود برمی‌خیزد

حجت‌الاسلام رستمی با بیان‌اینکه شبهات از جمله موانع کندی در حرکت جامعه حق‌گرا است، گفت: هر جامعه‌ای دچار انحرافات فکری و شبهه شود با انگیزه فداکاری و قربة الی الله به مقابله با امام خود برمی‌خیزد.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «مصطفی رستمی» شامگاه سه‌شنبه، ۳ دی ماه در دانشگاه امام صادق(ع) به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: شبهات از جمله موانع کندی یا حرکت جامعه حق گرا است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ادامه داد: استکبار جهانی برای نابودی جامعه انقلابی که دنبال نجات انسان‌ها است سعی می‌کنند که در ذهن مردم شبهه ایجاد کنند و آنها را از درون دچار تزلزل کنند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، تصریح کرد:‌ طبق آیات قرآن کریم هر کس بر پیامبر(ص) تهمت جادوگری بزند، نفرین شده است، در صدر اسلام وارد کردن تهمت و شبهه به پیامبر(ص) نوعی جنگ نرم و بسیار سخت‌تر از جنگ نظامی بود.

وی با اشاره به تاریخ فتح مکه، ابراز کرد: وقتی پیامبر اسلام(ص) مکه را فتح کردند بسیاری از مشرکان و بت‌پرستان را مورد عفو قرار دادند اما سه نفر را نبخشیدند، یکی از آن افراد کسی بود که درباره زنان پیامبر(ص) و مومنه اشعار مستهجن می‌سرود؛ پیامبر(ص) بر قاتل عموی بزرگوار خود جناب عباس عفو داشتند اما درباره این شاعر عفو و بخشش نکردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی درباره نفر دومی که پیامبر(ص) از او گذشت نکردند، گفت: او با حرکات مسخره‌آمیز پیامبر(ص) را به سخره می‌گرفت و نگاه و باور مردم را دچار تغییر می‌کرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، درباره نفر سومی که پیامبر(ص) از او گذشت نکردند، اظهار کرد: او کسی بود که در ابتدا و ظاهرا به قرآن ایمان آورد اما پس از مدتی مرتد شد و می کوشید مردم را هم به گمراهی بکشاند.

وی افزود: این سه تن از جمله کسانی بودند که فکر و ذهن مردم را به بازی گرفته بودند که باور و ایمان آنان را دچار تردید کنند، به همین دلیل پیامبر(ص) بر آنها گذشت نکردند.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی وجود شبهه در جامعه را گرفتاری سخت دانست و ابراز کرد: شبهه سبب گمراهی جامعه هدایت یافته می‌شود، هر جامعه‌ای که دچار انحرافات فکری و شبهه شود با انگیزه فداکاری و قربة الی الله به مقابله با امام خود برمی‌خیزد.

وی با بیان اینکه اگرچه شناخت شبهه و افراد شبهه افکن و مبارزه با آنها بسیار سخت اما باارزش است، تاکید کرد: شبهه سبب می‌شود که انسان نسبت به اصل امامت دچار تردید شده و آگاهی لازم را کسب نکند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در پایان خاطرنشان کرد:‌ پس از وفات پیامبر اسلام(ص) برخی با شبهه‌افکنی سبب گمراهی مردم شدند و چنین وانمود کردند که قرآن برای جامعه اسلامی کافی است بر همین اساس مردم را از امام معصوم(ع) دور کردند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس