شناخت امام زمان (عج)، عبادت و معرفت را تکمیل می کند


شناخت امام زمان (عج)، عبادت و معرفت را تکمیل می کند

آیت الله دژکام گفت: شناخت امام زمان (عج) هست که عبادت و معرفت را تکمیل می کند و تا امام (ع) را نشناسیم سردرگم خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (چهارشنبه 4 دی) در دیدار با روسای پاسگاه ها و کلانتری ها، با اشاره به اینکه خداوند متعال در آیه آخر سوره مبارکه آل عمران می فرمایند: «ای اهل ایمان، (در کار دین) صبور باشید و یکدیگر را به صبر و مقاومت سفارش کنید و مهیا و مراقب کار دشمن بوده و خداترس باشید، باشد که پیروز و رستگار شوید.»، گفت: مسلمانی یعنی یک نوع زندگی کردن که نسبت به سایر زندگی ها شرف دارد.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه ما عقیده نداریم که اگر کسی در این وادی مسئولیتی گرفت یا در جامعه اسلامی زندگی می کند از مواهب زندگی محروم باشد و یا در این دنیا به او خوش نگذرد و تارک دنیا شود و این مطلوب نیست، اظهارداشت: هم دنیا و هم آخرت برای ما مطلوب است.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه انسان حریص از زندگی لذت نمی برد و فقط جمع می کند و حرص از دورن زندگی را خراب می کند و لذت نمی برد، یادآور شد: امید است این چهار توصیه که در این آیه مبارکه است برای زندگی شخصی و زندگی اداری و شغلی خود باید به کار گیریم.

وی با اشاره به اینکه کار دست خدا هست و نباید در کار خدا دخالت کرد چون خدا بنده خود را می شناسد، گاهی اگر در زندگی انسان پول زیادتری نصیبش شود خراب می شود، خدا بنده شناس است، ما باید معتقد باشیم که خدا روزی رسان است و اگر دیر و زود می شود باید صبور باشیم، اضافه کرد: امروز همه از ضعف مدیریت گلایه دارند، نمی گویم مدیریت ها در مشکلات امروز ما تاثیر ندارد اما جامعه ما یک گیر اصلی دارد و آن اینکه باید به یقین برسیم که باید صبور باشیم تا به ابر قدرت جهانی تبدیل شویم.

به گفته آیت الله دژکام، در افق ما می خواهیم در سال 1404 قدرت منطقه شویم به طوری که در تصمیم گیری های منطقه ای نظر ما شرط باشد و تا به آنجا نرسیم گیر داریم و بدون صبر به نتیجه نمی رسیم.

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) فرمودند «عبادت خدا یعنی اینکه امام زمان خود را بشناسید»، اظهارداشت: شناخت امام زمان (عج) هست که عبادت و معرفت را تکمیل می کند و تا امام (ع) را نشناسیم سردرگم خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه خدا بر ما اطاعت از امام زمان (عج) را واجب کرده است، افزود: امروز اطاعت امام زمان (عج) بر ما واجب است و امام برای زمان غیبت خود کسی را تعیین کرده است و اطاعت از آن فرد واجب است، هر چه غیر از این انجام دهیم گیر می افتیم.

آیت الله دژکام تاکید کرد: اصل بصیرت به خدا شناسی، پیامبر شناسی، امام شناسی و ولی امر شناسی بر می گردد و این مسیری است که وظیفه ما را مشخص می کند و وسط فتنه هر کسی این موضوع را بفهمد نجات پیدا می کند و کسی که اطاعتش واجب است را بشناسید، عزت، عظمت و پیشرفت می خواهیم باید فرمان ولی امر را گوش دهیم.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی