نحوه اجرای قانون حمایت از معلولان کهگیلویه و بویراحمد زیر ذره بین حوزه معاونت عمرانی استاندار


نحوه اجرای قانون حمایت از معلولان کهگیلویه و بویراحمد زیر ذره بین حوزه معاونت عمرانی استاندار

فیلی گفت: عملکرد شهرداری ها، دستگاه های اجرایی و بانک های استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص بهبود فضای تردد و خدمات رسانی به معلولان به صورت دقیق ارزیابی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «عزیز فیلی» عصر امروز (۲۲ دی) در نشست کمیته مناسب سازی فضاهای عمومی برای معلولان و سالمندان بر لزوم اجرایی شدن مصوبات نشست های قبلی این کارگروه از سوی دستگاه های اجرایی، شهرداری ها و بانک ها تاکید کرد و گفت: تسهیل تردد معلولان در اتوبوس، پیاده ها رو و ادارات جز اولویت کاری مدیران و شهرداری های استان باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: مناسب سازی فضای شهری ایجاد فرصت برابر برای همه شهروندان است.

وی با تاکید بر ایجاد فضای ورزشی برای معلولان، ادامه داد: سالن های ورزشی باید برای افراد دارای معلولیت مناسب سازی شوند و همه دستگاه ها و نهادها نیز لازم است در این زمینه همکاری کنند.

فیلی به مناسب سازی معابر و ورودی ادارات استان برای استفاده و تردد آسان جانبازان و معلولان تاکید و اضافه کرد: کوتاهی در این راستا از هیچ ارگان و اداره ای قابل قبول نیست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار مناسب سازی پیاده روها، سطوح شیب دار ورودی ادارات، اماکن عمومی، فضاهای تفریحی و فضاهای ورزشی شد.

وی یادآور شد: هر یک از بانک ها موظف هستند حداقل یک شعبه در هر یک از شهرهای استان را برای استفاده و رفاه حال معلولان مناسب سازی کند.

فیلی خاطرنشان کرد: مقرر شد دوره ها و کلاس های آموزشی جهت ارتقای آموزش مدیران و اعضای کارگروه در خصوص مناسب سازی محیط برای معلولان برگزار شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و با همکاری بهزیستی، صدا و سیمای مرکز استان موظف شد در طول هفته حداقل یک ساعت برنامه مناسب برای آشنایی شهروندان و فرهنگ سازی در این خصوص از شبکه استانی دنا نمایش دهد.

وی همچنین بر تعبیه بالابر و آسانسور مناسب در دستگاه های اجرایی برای استفاده معلولان تاکید کرد و گفت: شهرداری ها برای صدور پایان کار به مناسب سازی لازم ویژه معلولان به ویژه نابینایان در ساختمان سازی ها توجه کنند.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد