سیاست حبس زدایی با جدیت در حوزه‌های قضایی هرمزگان پیگیری می‌شود


سیاست حبس زدایی با جدیت در حوزه‌های قضایی هرمزگان پیگیری می‌شود

بندرعباس- ایرنا- حبس زدایی از سیاست‌های مهم راهبردی دستگاه قضایی است و این موضوع در حوزه‌های قضایی هرمزگان با جدیت پیگیری می‌شود.

رییس کل دادگستری هرمزگان شامگاه سه شنبه در نشست بررسی وضعیت اشتغال زندانیان ، اظهار داشت: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها امری مهم و اساسی است که با همراهی و مشارکت تمامی ارگانها و دستگاههای مرتبط میسر می شود.

علی صالحی با اشاره به اعطای اشتغال به کار خارج از زندان به ۱۵۰ نفر از مددجویان ندامتگاه بندرعباس ، گفت: این مساله با پیشنهاد شورای طبقه بندی و موافقت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان انجام شده است.

وی تصریح کرد: با راه اندازی مرکز جدید اشتغال و حرفه آموزی زندانیان ظرفیت بسیار خوبی جهت اشتغال به کار خارج از زندان برای مددجویان ندامتگاه های استان هرمزگان ایجاد شده است.

صالحی بیان داشت: اشتغال خارج از زندان موجب کاهش تراکم جمعیت کیفری داخل زندان می شود و فرصت مناسب تری جهت اجرای برنامه های اصلاحی و تربیتی را فراهم می آورد .

وی خاطرنشان کرد: براساس آمار ارائه شده توسط اداره کل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان ، بیشترین بازدید قضات در سطح زندان های هرمزگان مربوط به بازداشتگاه قشم است.

رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: حضور قضات در ندامتگاه علاوه بر کاهش جمعیت کیفری اثرات بسیار خوبی در آرامش خاطر مددجویان و امنیت پایدار داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اگر خورشید منفجر شود چه بلایی سر زمین می‌آید؟