بیانیه اجتماع بزرگ جنبش استادی دانشگاه‌های تهران در دفاع از مدافعان وطن


بیانیه اجتماع بزرگ جنبش استادی دانشگاه‌های تهران در دفاع از مدافعان وطن

جنبش استادی دانشگاه‌های تهران در بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی و همدردی با خانواده‏‌های داغدار و عزادار واقعه کرمان و جانباختگان ایرانی و غیر ایرانی حادثه هواپیمای مسافری اوکراین اعلام کرد: هر گونه سوء استفاده و مصادره ناجوانمردانه خون پاک این عزیزان که خود، شهیدان راه استقلال وطن هستند؛ اهانت به متانت ایرانی-اسلامی صاحبان عزا و تضعیف ساختار و...

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جنبش استادی دانشگاه‌های تهران در بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی و همدردی با خانواده‏‌های داغدار و عزادار واقعه کرمان و جانباختگان ایرانی و غیر ایرانی حادثه هواپیمای مسافری اوکراین اعلام کرد: هر گونه سوء استفاده و مصادره ناجوانمردانه خون پاک این عزیزان که خود، شهیدان راه استقلال وطن هستند؛ اهانت به متانت ایرانی-اسلامی صاحبان عزا و تضعیف ساختار و اقتدار دفاعی کشور است.

« أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ یُتْرَکُوا أَنْ یَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا یُفْتَنُونَ ؟ » ﴿عنکبوت/٢﴾

آیا چنین پنداشتند که به صرف اینکه گفتند ما ایمان آورده‌ایم دیگر مورد امتحان الهی قرار نمی‏‌گیرند؟


بارالها! توخود شاهدی ملّت مسلمان ایران در چهل سال گذشته از امتحانات و آزمون‏های سختی سربلند بیرون آمده و امروز در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی نیز به این یقین رسیده‏اند که پایداری و استمرار انقلابشان در راستای اراده توست.


جنبش استادی دانشگاه‌های تهران و بلکه ایران اسلامی ضمن حمد و سپاس خدای قادر متعال و تقدیر از ملّت بزرگ ایران، شهدای عزیز، امام راحل عظیم الشأن و رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی و اعلام همبستگی و همدردی با خانواده‏های داغدار و عزادار واقعه کرمان و جانباختگان ایرانی و غیر ایرانی حادثة هواپیمای مسافری اوکراین، اعلام می دارد هر گونه سوء استفاده و مصادره ناجوانمردانه خون پاک این عزیزان که خود، شهیدان راه استقلال وطن هستند؛ اهانت به متانت ایرانی-اسلامی صاحبان عزا و تضعیف ساختار و اقتدار دفاعی کشور و پروژه‏ای هوشمند و تدارک شدة محور غربی، عبری و بخش ارتجاعی عربی است از این رو جنبش قاطعانه، اقدامات شومِ برهم زنندگان نظم و امنیت کشور را محکوم و خواهان تحقق مفاد این بیانیه به شرح زیر است:


۱- جنبش استادی تهران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ این نیروی انقلابی و عمیقا ملّی را خار چشم دشمنان ملّت مسلمان ایران می‏داند؛ بخشی از ملّت که همواره به عنوان یکی از ارکان و مؤلفه های راهبردی دفاعی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده، در مراقبت از ملّت و مستضعفین نقش بسزایی ایفاء نموده و همچون ستونی محکم و استوار ایستاده و در برابر دشمن زانو خم نکرده است. دانشگاهیان یقین دارند که این نیروی مردمگرا ، انقلابی و ولایتمدار همچنان مقتدرانه به راه خود ادامه داده و به گفته فرمانده محبوب و متفکرش؛ سردار سلامی حاضر است "در راه ملّت و اسلام بسوزد، تکه تکه و قربانی شود ولی اجازه ندهد تار مویی از سر ایرانیان کم بشود".


۲- اشتباه راهبردی آمریکا در ترور بزدلانه و شبانة سیدالشهدای مقاومت؛ سپهبد ایران و اسلام حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش، چنانکه که رهبری حکیم امّت فرموده اند مستوجب انتقامی سخت بوده که پس از ضربت سیلی موشکی توسط نیروی راهبردی هوافضای سپاه، بوسیله هسته های مقاومت به عنوان منتقمین خون این عزیزان تا ازالة کامل نیروهای مفسد آمریکا از منطقه نیز استمرار خواهد داشت. همچنین جنبش استادی از همرزمان حاج قاسم سلیمانی می خواهد لحظه‏ای در تحقق این آرمان مقدس از پای ننشسته و مقهور عملیات روانی رسانه‏‌های بیگانه نشده و از این پیمان خویش در پیشگاه تاریخ و ملّت ایران غافل نشوند.


۳- دست‏نشاندگان پروژة اغتشاشات آبان ۹۸ بار دیگر در روزهای اخیر به بهانه بزرگداشت جانباختگان سانحه هوایی به ناامنی و ساختارشکنی پرداخته و با فرماندهی میدانی سفیر خبیث انگلیس از طرف آمریکا با هدف بی‌‏ثبات‏‌سازی ایران و تهران به اقدام مبادرت کردند. جنبش استادان رجای واثق دارد این توطئه نیز با هوشیاری مردم و مدیریت هوشمندانه و مقتدرانه مسئولین انتظامی کشور خنثی و روسیاهی دوباره‏ای را نصیب دشمنان و معاندان نظام اسلامی خواهند کرد.


۴- آمریکای جهانخوار با ترور ناجوانمردانه فرماندة عالی‏رتبه و مالک اشتر زمان در این خیال که می‌تواند مسائل منطقه را به سوی اهداف خویش هدایت کند به سرعت دریافت که خون حاج قاسم سلیمانی و یارانش منتهی به خیزش و رستاخیزی ملّی و فراملّی شد؛ قیامی عمومی در جهان و به خصوص آسیای غربی که انشاء الله زمنیه خروج اشغالگران را فراهم ساخته و این خیزش تا تحقق وعده صادق انتقام سخت ادامه خواهد داشت اکنون نیز اثبات شد که "شهید سلیمانی" برای استکبار بیش از "سردار سلیمانی" خطرناک و تهدیدآمیز خواهد بود.


۵- نقش روباه پیر؛ استعمارگر انگلیس و هرزةِ سیاسی و فتنه‏‌گر او در جاسوسخانه‏اش در تهران در حوادث اخیر برکسی پوشیده نیست. ما اساتید دانشگاه‌‏های تهران و بلکه دانشگاه‌‏های کشور ضمن محکوم کردن این دخالت آشکار، مماشات کنونی دولت مردان به‏‌ویژه رئیس جمهور، دبیر شورای عالی امنیت ملّی و وزرای خارجه و کشور را قویاً محکوم کرده و قاطعانه تعطیلی لانه جاسوسی انگلیس و اخراج سفیر فاسدش در اسرع وقت را خواستاریم. اقدامی که اگر دولت و وزارت خارجه در استیفای این حق ملّی تعلل کنند تردید نشود که این لانه جاسوسی همانند لانه ارباب او آمریکا از سوی ائتلاف انقلابی جنبش استادی و جنبش دانشجویی و افسران و فرماندهان جنگ نرم به تصرف در خواهد آمد.


۶- در پایان یک بار دیگر و با صراحت اعلام می کنیم هرگز و برای لحظه‏ای از آرمان‏‌های امام راحلِ عظیم الشأن و خلف صالح او امام خامنه‏‌ای (مدظله) کوتاه نیامده و تا بذل جان، برای تحقق این آرمان‌‏ها در صحنه خواهیم ماند؛ همچنین اینک که ملّت با حضور ده‌ها میلیونی در اقصی نقاط کشور و مردم تهران با قیام هشت میلیونی ۱۶دی ماه به خلق رفراندومی تاریخی و شگفت انگیز در بین ایرانیان مبادرت نموند؛ دانشگاهیان نیز با این ملّت تاریخ ساز تجدید میثاق کرده و قاطعانه بر آن هستند تا رفع کامل فتنه و تا سر حد بذل جان درکنار امّت مانده و لحظه‌‏ای در پیمودن این مسیر نورانی و عزت آفرین تردید نکرده و با صلابت ادامه دهنده راه آرمانی شهیدان انقلاب اسلامی باشند. انشاء الله


۷-جنبش استادی دانشگاه های پایتخت ضمن قدر دانی از وجود گوهر صداقت در ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندهی کل سپاه و فرمانده مخلص و صادق هوا فضای سپاه در اعلام برخورد سهوی با هواپیمای مسافربری و اعلام ضرورت تکریم و پاسداشت خانواده های گرامی مسافران اهورایی بویینگ و نیز ضرورت بیان توضیحات تکمیلی به ملّت قدرشناس ایران، از قوای مقننه و مجریه امّا قویا می‏خواهد که با تمام توان برای افزایش اقتدار دفاعی ایران و کمک به مدافعان آسمان و زمین وطن اقدام کنند.



والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته؛

جنبش استادی دانشگاه های تهران

۲۴ دی ماه ۱۳۹۸، مسجد دانشگاه تهران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا