افتتاح فاز دوم پتروشیمی تخت جمشید


افتتاح فاز دوم پتروشیمی تخت جمشید

پول نیوز - در سفر معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری به ماهشهر، دومین فاز مجموعه پتروشیمی تخت جمشید با ظرفیت تولید فرآورده‌های گوناگون پتروشیمی افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

افتتاح فاز دوم پتروشیمی تخت جمشید
به گزارش پول نیوز، بندر ماهشهر یکی از بنادر قدیم کرانه خلیج فارس میزبان سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری شد تا زیست‌بوم فناوری و نوآوری با رونق و انگیزه‌ای دوچندان توسعه یابد.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در این سفر یک روزه، فاز دوم پتروشیمی تخت جمشید را افتتاح کرد.

با افتتاح فاز دوم این مجموعه پتروشیمی، علاوه بر افزایش ظرفیت تولید محصولات ، ۴ محصول جدید پتروشیمی نیز به چرخه تولید اضافه خواهد شد. در فاز دوم این مجموعه، ۵۵هزار تن PBR ، ۵ هزار تن STP ، ۱۸ هزار تن HIPS و ۲۰ هزار تن لاتکس به ظرفیت تولید سالانه افزوده شد.

همچنین با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری از ۱۰ کاتالیست «ایران‌ساخت» رونمایی می‌شود. کاتالیست Revamp لایسنس شرکت «پتروشیمی کارون» با استفاده از نیکل به جای فلزات گران‌بها یکی از این تولیداتی است که در شرکت دانش بنیان اکسیر نوین فرآیند آسیا تولید می‌شود. همچنین کاتالیست‌های هم‌رسوبی LTSC و HTSC، متاناسیون و سنتز متانول تولید شده در شرکت دانش بنیان گسترش فناوری خوارزمی در این مجموعه رونمایی خواهد شد. کاتالیست سنتز آمونیاک و کاتالیست ریفرمینگ خشک، کاتالیست فرآیند اتیلن اکساید و کاتالیست‌های زیگلرناتا تولید شرکت‌های دانش بنیان هلدینگ HNT با همکاری شرکت پژوهش فناوری پتروشیمی وارد چرخه صنعت می‌شود.

با این اقدام، بخش قابل توجهی از نیازهای صنعت پتروشیمی با اتکا به توانمندی داخل رفع می‌شود.

ستاری در ادامه منطقه ویژه اقتصادی از «پتروشیمی کارون» و شرکتهای دانش بنیان این مجموعه بازدید میکند.

در ادامه این سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در منطقه آزاد اروند بازدید می‌کند. بازدید از مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر نیز بخش دیگری از برنامه‌های این سفر است.

این سفر در ادامه سفرهای استانی معاون علمی و فناوری رییس جمهوری انجام می‌شود تا شاهد رونق زیست بوم فناوری و نوآوری در این منطقه باشیم. ستاری در سفرهای استانی خود استفاده از تمام ظرفیت‌های استان‌ها و به خصوص استفاده از نیروی انسانی توانمند و خلاق را مورد تاکید قرار می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!